Новият двигател ще се предлага като базов за обновеното семейство на А5. На европейския пазар версия на А5 с този двигател ще може да се поръчва през септември, а автомобилите ще бъдат получени през декември.

Работният му обем е 1798 см3, мощността е 170 к.с., а максималния въртящ момент 320 Nm, като е достъпен между 1400 и 3700 об/мин.
Когато се комбинира с механична скоростна кутия този агрегат позволява на купето Audi A5 да ускори за 7.9 секунди, максималната му скорост е 230 км/час.
Средният разход на гориво според производителя е 5.7 литра на 100 км. Вредните емисии CO2 не превишават 134 г/км.
Двигателят е с технологията за директно впръскване на горивото от така наречения не пряк тип, при който горивото се подава в изпускателния колектор и се изпуска в непосредствена близост до всмукателните клапани така, че да може да се смеси с въздух.
Тази технология се използва при неголеми натоварвания на двигателя и подобрява икономичността му. В сравнение с предишната версия FSI, налягането при което се впръсква горивото е увеличено от 150 на 200 бара, като е монтирана и втора турбина.
В същото време теглото на двигателя е намалено от досегашните 135 кг на 131.5 кг. Буталата са изработени от нова сплав, цилиндровата глава е по-лека, картерът е от чугун, излят по нова технология, което е позволило дебелината му да се намали до 3 мм.
При коляновия вал вече се използват четири, а не осем противотежести. Двигателят е с изцяло нова охладителна система, а загубите от триене са значително намалени.

Освен новия бензинов двигател с обем 1.8 литра, Audi A5 ще се предлага и с двулитров бензинов двигател с механичен компресор и мощност 272 к.с.
Този модел ще се предлага и с четири дизелови агрегата, като базисен е двулитровия с мощност 177 к.с., а най-силен е трилитров с мощност 245 к.с. и 6 цилиндъра.


3