IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нов бензинов двигател

Audi разпространи подробна информация за новия четирицилиндров бензинов двигател с турбина за А5.

Audi с нов бензинов двигател
Новият двигател ще се предлага като базов за обновеното семейство на А5. На европейския пазар версия на А5 с този двигател ще може да се поръчва през септември, а автомобилите ще бъдат получени през декември.
 
 
 
Работният му обем е 1798 см3, мощността е 170 к.с., а максималния въртящ момент 320 Nm, като е достъпен между 1400 и 3700 об/мин.
 
Когато се комбинира с механична скоростна кутия този агрегат позволява на купето Audi A5 да ускори за 7.9 секунди, максималната му скорост е 230 км/час.
 
Средният разход на гориво според производителя е 5.7 литра на 100 км. Вредните емисии CO2 не превишават 134 г/км.
 
Двигателят е с технологията за директно впръскване на горивото от така наречения не пряк тип, при който горивото се подава в изпускателния колектор и се изпуска в непосредствена близост до всмукателните клапани така, че да може да се смеси с въздух.
 
Тази технология се използва при неголеми натоварвания на двигателя и подобрява икономичността му. В сравнение с предишната версия FSI, налягането при което се впръсква горивото е увеличено от 150 на 200 бара, като е монтирана и втора турбина.
 
В същото време теглото на двигателя е намалено от досегашните 135 кг на 131.5 кг. Буталата са изработени от нова сплав, цилиндровата глава е по-лека, картерът е от чугун, излят по нова технология, което е позволило дебелината му да се намали до 3 мм.
 
При коляновия вал вече се използват четири, а не осем противотежести. Двигателят е с изцяло нова охладителна система, а загубите от триене са значително намалени.
 
 
Освен новия бензинов двигател с обем 1.8 литра, Audi A5 ще се предлага и с двулитров бензинов двигател с механичен компресор и мощност 272 к.с.
 
Този модел ще се предлага и с четири дизелови агрегата, като базисен е двулитровия с мощност 177 к.с., а най-силен е трилитров с мощност 245 к.с. и 6 цилиндъра.
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    the exhaust side.Beyond the fuel, intake, and timing manipulations, the new 1.8 TFSI also uses a completely electronic coolant regulation system, skipping the traditional thermostat for an electric motor-driven module that controls the flow of coolant. It's used to keep the coolant in the crankcase longer than normal at startup to warm the oil sooner, bringing the engine to ideal operating temperature more quickly. It's a small savings: Audi says the electronic coolant system scavenges 4.02 gr
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    sumption.Higher pressure in the direct injection system, along with two or three injection stages per cycle, help ensure fuel is delivered more efficiently and optimally. To make sure the fuel burns more efficiently, the new 1.8 TFSI adds indirect injection, too: shooting fuel into the end of the intake manifold just before the tumble valves, better incorporating the fuel into the swirling air. A two-stage valve lift control system helps maximize power and efficiency through two camshafts on t
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    So how does the 1.8 gasoline-burner do it? Through lots of technology.The turbo, for instance, uses boost pressures up to 1.3 bar (19 psi) thanks to a new alloy that can withstand higher temperatures, An oxygen sensor mounted upstream of the turbine wheel, a compressor wheel machined from a solid blank, and an electric wastegate actuator all help to make the turbo more efficient by allowing the system to adjust boost pressure quickly with an eye toward maintaining power while reducing fuel con
  • #14
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Чакайте сега колекторните тръби доколкото аз имам някакви познания за автомобилите са под цилиндрите и служат за отвеждане на изгорелите газове към ауспуха? От статията излиза че горивото се впръсква в Ауспуха! Според мен текста трябва да е : "при който горивото се подава в непосредствена близост до всмукателните клапани така, че да може да се смеси с въздух и се изпуска в непосредствена близост до изпускателния колектор."
  • #13
    22 rate up comment 1 rate down comment
    re ( преди 14 години )
    "горивото се подава в изпускателния колектор"Поредното доказателство, че драскачите в аФтоКомедиа си нямат и понятие от автомобили!
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    Настрана грешката за "изпускателния" колектор. Но така,както го описват това си е точно схемата на обикновената "пълна инжекция",т.е. индиректен инжекцион. Директното впръскване е директно,защото се впръсква в горивната камера,доста след всмукателния клапан. Всякакви други видова са си индиректно впръскване. Та,с една дума,за пореден път не разбирам тънката мисъл на Аутомедиа,да са живи и здрави.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До НАН ( преди 14 години )
    По принцип редовия двигател си е стандарта, Веобразния е измислен, за да се скъси двигателя, за това двигатели над 6 цилиндъра тъй като стават прекалено дълги се правят Веобразни.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    HAH ( преди 14 години )
    И в крайна сметка кой двигател е по-добър-редовия или V-образния?
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    "при който горивото се подава в изпускателния колектор и се изпуска в непосредствена близост до всмукателните клапани" Ей на това му се казва- КЪРТИ МИФКИ...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    впръсква в смукателния разбира се :)И избягва съществен проблем при ДВГ с директно впръскване - коксуване на всмукателните клапани, поради липсата на отмиващо нагара гориво. Понижава се мощността и намалява живота на двигателя.