Според статистиката на Асоциацията на френските производители на автомобили (CCFA) продажбите през юли са се свили с 5.9% на годишна база, след като през юни спадът беше 12.6%, а през май 11.2%. Спадът в продажбите започна след края на правителствената програма за стимулиране, която свърши през декември 2010.

В същото време през юли бе отбелязан и значителен спад на продажбите в Япония, където са били продадени 241 500 леки автомобили (без микроавтомобилите от така наречения „Кей клас”, имащи двигател по-малък от 660 см3).
Това е спад от 27.6% в сравнение с юли 2010, съобщава Reuters. Сред отделните производители, най-голям е спадът при Toyota, с 35.2%. В същото време фирмата си остава най-продаваната японска марка на местния пазар. Тойота е реализирала през юли 101 800 автомобила.
На второ място по продажби е Nissan с 41 800 продажби (спад от 17.6%), а на трето място е Honda с 33 700 продадени автомобила (спад 33.2%).
Интересно е, че единствените японски производители увеличили продажбите си през юли са Lexus (+74.3%) и Suzuki (+36.4%).


0