fallback

Официално - BMW i3 и BMW i8

Немците ги представиха във Франкфурт.

Преди броени часове немската автомобилна компания BMW представи официално еко моделите i3 и i8 - електрически хечбек със задно задвижване и спортен електрически автомобил с ускорение 0-100 км/час за под пет секунди.“Днес ние правим следваща решителна стъпка в историята на BMW Group. Като Председател на борда на директорите и инженер по професия аз съм изключително горд с този проект,” коментира Норберт Райтхофер Председател на борда на директорите на BMW AG, по време на представянето на двете концепции във Франкфурт.“Като водещ производител на премиум автомобили, наша цел е да предоставим на клиентите ни освен конвенционални автомобили и такива със електрическо задвижване, при това специално разработени за алтернативната система за задвижване,” добавя той.BMW i3Първоначално представен като концепцията MegaCity, моделът ще бъде първият автомобил на новосъздадената подмарка на BMW - BMW i. BMW i3 ще стъпи на пазара още през 2013 година, последван от i8 през 2014 година.С изцяло електрическо задвижване и приблизително 150 км. автономност BMW i3 Concept е специално разработен за придвижване в града и ежедневно пътуване на кратки разстояния. Динамичният електромотор, с който автомобилът е оборудван е монтиран на задната ос и осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм още от старта.Благодарение на иновативната LifeDrive-архитектура BMW i3 Concept съчетава ниско тегло от 1250 кг. с оптимално вътрешно пространство и висока сигурност при сблъсък. Предлага четири места и обем на багажника от 200 литра.“Този автомобил поставя началото на масовото производство на автомобили, чиято каросерия до голяма степен е изработена от карбон. Това е революция в автомобилния дизайн,” подчертава Клаус Дрегер, Член на Борда на директорите отговорен за развойната дейност.Използването на тази нова технология с въглеродни композити постига понижаване на теглото с около 250 -300 кг, в сравнение с конвенционалните автомобили, което допринася за динамиката на управление и постигане на по-дълъг пробег. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 сек., а с устройството за бързо зареждане на батерията зареждането до 80% отнема само 1 час.BMW i8BMW i8 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при среден разход на гориво за 100 км. под 3 литра. Той е конструиран като plug-in hybrid със системна мощност от 354 к.с., която позволява постигане на пробег от 35 км. изцяло на електричество.За по-динамично шофиране или за пътуване на по-големи разстояния електромоторът се допълва от високоефективен трицилиндров двигател с вътрешно горене. Спортният автомобил постига максимална скорост от 250 км/ч и разполага с четири места.BMW i8 използва модифицирано електрическо задвижване от BMW i3 Concept, което е монтирано на предната ос, а задната ос се задвижва от мощен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 223 к.с. и въртящ момент до 300 Нм.При съвместна работа двата двигателя ускоряват автомобила до максимална скорост от 250 км/час, след което се намесва електронния ограничител. Както и електрическото задвижване, мощният двигател с вътрешно горене с работен обем 1,5 литра също е изцяло собствена разработка на BMW Group.И двата автомобила BMW i3 и BMW i8 ще се произвеждат във фабриката на BMW в Лайпциг, която ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. В нея до 2013 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.ВСИЧКИ СНИМКИ

Тагове:
fallback
  • #18
    t.t. ( преди 14 години )
    ne haresvam bmw ama teq stavat i kato se ima v predvid 4e i3 e dizain na Bulgar4e GOOOD....ama za inovacii PLEASEeeeee....BMW ne e suvmestimo s taq duma v edna izre4enie,tova koeto za bmw e inovaciq go ima v FORD , honda ili OPEL ot predi 4 godini...taka 4e tiho i s ustroistvo se zarejda za 1 4as bateriqtaa a bez za 8 i kakvo kara6 150km 4e ti ako si v Moskva i jivee6 v ediniq krai a ima6 rabota v drugiq nemoje6 da se vurne6 hahahah
  • #17
    Анонимен ( преди 14 години )
    Карбонът е по здрав и по лек от композитните, но се произвежда доста сложно. Наситени въглероди ги вкарват в пещ на определена температура после се охлажда, слага се пак в пещ и т.н накрая се налага да престой няколко месеца и се навива като "плат". И двете коли са страшни, да видим ауди и мерцедес какво ще извадят.
  • #16
    Анонимен ( преди 14 години )
    Коментарите тук ми приличат като на едно *** пред рибарски магазин. То твърдеше, че съонгата е от най- вкусната част на прасето. Същото е и с карбона и композитните материали. Монококът е по евтин и лесен за производство и не толкова енергоемко, следователно е и по евтин. Вземете пример от ФВ Л1, който в началото беше с карбонова каросерия, но тя е струвала 48 хил. евро само тази част. Новият прототип на Л1 е с карбонов монокок и струва 12хил. Този материал е по- лек и здрав от стомана.
  • #15
    бъчваря ( преди 14 години )
    Айде на конвейра ;) Браво на БМВ, мислят за хората. Може би най-добрата премиум марка. Поне за мен :)
  • #14
    delta ( преди 14 години )
    Това просто си е една от най-големите и прогресивни фирми в днешно време ... И сега го доказват за пореден път
  • #13
    IT ( преди 14 години )
    БМВ номер 1 ! :)) само не разбрах каде някои видяха прилика с ауди приликата е като красив лебед в случая БМв и проскубана гъска сътоветно ауди хаха :)))
  • #12
    123456 ( преди 14 години )
    Чак толкова иновативни едвали ,но за БМВ определено! Браво за пореден път доказват,че са най-иновативната немска марка.Това е правилната посока. Харесвани или не това са бъдещите автомобили.
  • #11
    Анонимен ( преди 14 години )
    Революционно, революционно.. колко да е революционно? Едното си е обикновен електромобил а другото директно копие на Toyota Volta concept от 2004 - карбонова каросерия, хибридно 4х4 - електромотор отпред, ДВГ отзад.
  • #10
    Анонимен ( преди 14 години )
    Бмв правят карбонов монокок по известен като въглеродни композитни материали. Между карбон и карбонов монокок има голяма разлика. Да i3 прилича на А2, но само външно, лично на мен не възприемам бмв с такава каросерия.
  • #9
    Subarufan ( преди 14 години )
    Всеки си има пристрастията и макар, че от 3 години минах на Суби заради стрхотното симетрично AWD, боксера и японското качество, все пак първата ми кола беше именно БМВ и тя винаги ме е радвала. Но харесвам БМВ заради това, че са иновативна фирма, постоянно се развиват и постигат добри резултати. Статията по-горе го доказва. Харесвам и АУДИ и Мерц, но не съм чул те да имат нещото подобно, което да излиза на пазара толкова скоро, поправете ме ако греша.
fallback
Последни