fallback

Официално - BMW i3 и BMW i8

Немците ги представиха във Франкфурт.

Преди броени часове немската автомобилна компания BMW представи официално еко моделите i3 и i8 - електрически хечбек със задно задвижване и спортен електрически автомобил с ускорение 0-100 км/час за под пет секунди.“Днес ние правим следваща решителна стъпка в историята на BMW Group. Като Председател на борда на директорите и инженер по професия аз съм изключително горд с този проект,” коментира Норберт Райтхофер Председател на борда на директорите на BMW AG, по време на представянето на двете концепции във Франкфурт.“Като водещ производител на премиум автомобили, наша цел е да предоставим на клиентите ни освен конвенционални автомобили и такива със електрическо задвижване, при това специално разработени за алтернативната система за задвижване,” добавя той.BMW i3Първоначално представен като концепцията MegaCity, моделът ще бъде първият автомобил на новосъздадената подмарка на BMW - BMW i. BMW i3 ще стъпи на пазара още през 2013 година, последван от i8 през 2014 година.С изцяло електрическо задвижване и приблизително 150 км. автономност BMW i3 Concept е специално разработен за придвижване в града и ежедневно пътуване на кратки разстояния. Динамичният електромотор, с който автомобилът е оборудван е монтиран на задната ос и осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм още от старта.Благодарение на иновативната LifeDrive-архитектура BMW i3 Concept съчетава ниско тегло от 1250 кг. с оптимално вътрешно пространство и висока сигурност при сблъсък. Предлага четири места и обем на багажника от 200 литра.“Този автомобил поставя началото на масовото производство на автомобили, чиято каросерия до голяма степен е изработена от карбон. Това е революция в автомобилния дизайн,” подчертава Клаус Дрегер, Член на Борда на директорите отговорен за развойната дейност.Използването на тази нова технология с въглеродни композити постига понижаване на теглото с около 250 -300 кг, в сравнение с конвенционалните автомобили, което допринася за динамиката на управление и постигане на по-дълъг пробег. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 сек., а с устройството за бързо зареждане на батерията зареждането до 80% отнема само 1 час.BMW i8BMW i8 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при среден разход на гориво за 100 км. под 3 литра. Той е конструиран като plug-in hybrid със системна мощност от 354 к.с., която позволява постигане на пробег от 35 км. изцяло на електричество.За по-динамично шофиране или за пътуване на по-големи разстояния електромоторът се допълва от високоефективен трицилиндров двигател с вътрешно горене. Спортният автомобил постига максимална скорост от 250 км/ч и разполага с четири места.BMW i8 използва модифицирано електрическо задвижване от BMW i3 Concept, което е монтирано на предната ос, а задната ос се задвижва от мощен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 223 к.с. и въртящ момент до 300 Нм.При съвместна работа двата двигателя ускоряват автомобила до максимална скорост от 250 км/час, след което се намесва електронния ограничител. Както и електрическото задвижване, мощният двигател с вътрешно горене с работен обем 1,5 литра също е изцяло собствена разработка на BMW Group.И двата автомобила BMW i3 и BMW i8 ще се произвеждат във фабриката на BMW в Лайпциг, която ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. В нея до 2013 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.ВСИЧКИ СНИМКИ

Тагове:
fallback
  • #28
    muncho ( преди 12 години )
    bmw prosto kurti a sigurno vurvi kato raketa. Nqma nikakva prilika s audi a e dosta po leko zaradi karbona
  • #27
    бб ( преди 12 години )
    Ти хубаво ги вадиш тези клипчета с концепти, но кога ще ги пуснат? А тзи две коли от статията след година и половина ще са на пазара! Тук става въпрос за СЕРИЙНИ коли на пазара! Едната електрическа, другата хибрид с карбонови каросерии. Кой друг прави такива? На фона на всичко това доста смешно изглежда спорът дали БМВ са иновативна фирма.
  • #26
    Анонимен ( преди 12 години )
    ето и една Алфа която даже сега е готова да се кара..
  • #25
    Анонимен ( преди 12 години )
    не знам защо си мислите ,че другите спят и само бмв имат такъв дизайн?
  • #24
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето това е брутално иновативно...
  • #23
    Анонимен ( преди 12 години )
    Явно не знаеш за Ауди А9 ....мухахахаха нищо ново от бмв .И ауди и мерцедес са подготвени.
  • #22
    Анонимен ( преди 12 години )
    В Audi ще си направят харакири,ако имаха някаква чест "народните" селяни.BMW с лекота върнаха Audi в първи клас.
  • #21
    бъчваря ( преди 12 години )
    А, да и бутончето им по средата, което след това копираха всички конглокенти. Първо го оплюха, после никой не може без него.
  • #20
    бъчваря ( преди 12 години )
    t.t. , изхвърляш се малко. BMW също вкарват бързо нововъведенията. Не случайно се смята за премиум марка и няма как иновациите да закъсняват с 4-5 години, както твърдиш. А Форд дръпнаха с Волво. Затова и сегашният Фокус е с най-много глезотии в сравнение с конглокентите. Опел все още нямат комбинация между променливо газоразпределение, турбина и директно впръскване на гориво. Това стана, заради кризата в GM. Не съм толкова голям фен на БМВ по простата причина, че нямам достатъчно мангизи, за да карам такива автомобили, но се сещам за нововъведение в БМВ, които дълго нямаше в други марки в Европа. Това е мобилният им интернет, колкото и несъвършен и бавен да бе. Сега БМВ изваждат и 3 турбини. Не съм чул друга марка да прави това. Нека сложим и новата им турбина, съставена от две части, вместо от два компресора. Има още много примери, в които БМВ ако не е лидер, то поне не изостава от останалите.
  • #19
    Анонимен ( преди 12 години )
    Новите Ауди - модели на БМВ.
fallback
Последни