„Детето“ на Фердинанд Пих, доскорошния шеф на VW Group, не стана любимо и на купувачите. Малко изненадващо, амбициите на Volkswagen не съвпадат с очакванията на купувачите, които предпочитат утвърдените модели на луксозните марки.

През миналата година, въпреки че се говореше, че Volkswagen ще се откаже от този си модел, те му направиха фейслифт. Известен стимул за производителите е ръста на продажбите на този модел в Китай, а и в Германия. Сега новите регистрации на Phaeton са около 50% от продажбите на по-популярните BMW 7 и Mercedes S-Клас.
Сега става ясно, че при Phaeton няма да се свърши само с фейслифт, а се готви и наследник. Volkswagen готви нова генерация на луксозния си модел. Високите разходи за развойна дейност ще се намаляват чрез прилагането на модулната платформа от алуминий за моделите Audi A6 и A8.

Досегашният модел се сглобява на стоманена каросерия, която до голяма степен е виновна и за високото собствено тегло на Phaeton.
При новото поколение, Phaeton ще има около 70% от частите си съвместно с други модели на групата – от окачването, през моторите и трансмисиите, до частите в интериора и електрониката. Все още не е ясно кога новата генерация ще се появи.
Вероятно първо ще видим концепция, като се говори, че каросерията ще бъде тип liftback. Напомня се и за Concept D от 1999 г. За серийния модел се говори, че подходът ще е по-консервативен и ще се предложи седан.


11