Това е част от популярен сега италиански анекдот, но когато Маркионе обяви, че Fiat ще пусне своя версия на Dodge Journey, малко бяха вярващите, че от това може да излезе нещо.
Journey не е много популярен дори в Северна Америка, въпреки че премина през фейслифт и има нов външен вид. В Европа обаче, Fiat Freemont започна много добре, след като при планирани продажби от около 3000 автомобила на месец, вече се реализират по 4000.
Във Fiat първоначално бяха определили, че успех означава да продадат 33 000 броя от Freemont за една година, сега става ясно, че само за 3-4 месеца вече има поръчки за 16 000 автомобила. Основната част от тези поръчки са за версията на Freemont оборудвана с турбодизеловия двигател V6 MultiJet на Fiat, комбиниран с механична скоростна кутия. Сега се очаква и версията с автоматична трансмисия.
Повечето поръчки са направени в Италия, но от Fiat уточняват, че 80% от купувачите са нови за марката. Досега Fiat никога не е успявал да изкара на пазара много успешен свой MPV модел.
От друга страна докато Chrysler продаваше Journey в Европа нямаше успех, заради лошата си дилърска мрежа и липсата на подходящ дизелов двигател. Сега нещата в Европа изглеждат много по-благоприятни за този модел.
Високото търсене дори е принудило Chrysler да въведе извънредни смени и да плаща извънредно работно време в завода Толука в Мексико, където се сглобява Freemont.