Колата ще бъде с олекотена конструкция от композитни материали и ще се появи на пазара най-вероятно още през 2012. Според изданието Autocar, където цитират източник от фирмата, новата MX-5 ще бъде с 275 кг. по-лека, като от днешните 1075 кг ще постигне собствено тегло от около 800 кг.

Когато този модел се появява през 1989 собственото му тегло е 955 кг. По-късно бяха прибавени доста килограми заради изискванията за безопасност и комфорт.
Според източникът от Mazda, при бъдещата МХ-5 се тръгва от минимизиране на някои механични части чрез прилагането на олекотени материали. Когато това бъде постигнато нещата се улесняват, защото „за по-леката конструкция може да се приложи по-лека трансмисия, по-малки спирачки, по-леко окачване и т.н”.
На мястото на сега използваните бензинови 1.8 и 2.0, следващата Mazda MX-5 ще бъде с по-малкия бензинов агрегат с обем 1.5 литра със система за директно впръскване на горивото и турбина. Той ще има променливо газоразпределение, по-ниско триене на вътрешните части и нова и по-ефективна изпускателна система.
Повечето от тези нови технологии са част от проекта на Mazda SkyActiv, насочен за подобряване на ефективността.
Новата Mazda MX-5 ще има по-компактни размери, ще бъде с по-малка широчина, като това ще намали съпротивлението изпитвано от автомобила при движение. Дизайнът ще е в новия стил Kodo, който видяхме при концепцията Shinari в Париж.


0