IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Mazda MX-5 ще бъде супер лека

Новото поколение Mazda MX-5 ще бъде с компактен четирицилиндров турбодвигател.

Новата Mazda MX-5 ще бъде супер лека
Колата ще бъде с олекотена конструкция от композитни материали и ще се появи на пазара най-вероятно още през 2012. Според изданието Autocar, където цитират източник от фирмата, новата MX-5 ще бъде с 275 кг. по-лека, като от днешните 1075 кг ще постигне собствено тегло от около 800 кг.
 
 
Когато този модел се появява през 1989 собственото му тегло е 955 кг. По-късно бяха прибавени доста килограми заради изискванията за безопасност и комфорт.
 
Според източникът от Mazda, при бъдещата МХ-5 се тръгва от минимизиране на някои механични части чрез прилагането на олекотени материали. Когато това бъде постигнато нещата се улесняват, защото „за по-леката конструкция може да се приложи по-лека трансмисия, по-малки спирачки, по-леко окачване и т.н”.
 
На мястото на сега използваните бензинови 1.8 и 2.0, следващата Mazda MX-5 ще бъде с по-малкия бензинов агрегат с обем 1.5 литра със система за директно впръскване на горивото и турбина. Той ще има променливо газоразпределение, по-ниско триене на вътрешните части и нова и по-ефективна изпускателна система.
 
Повечето от тези нови технологии са част от проекта на Mazda SkyActiv, насочен за подобряване на ефективността.
 
Новата Mazda MX-5 ще има по-компактни размери, ще бъде с по-малка широчина, като това ще намали съпротивлението изпитвано от автомобила при движение. Дизайнът ще е в новия стил Kodo, който видяхме при концепцията Shinari в Париж.
0 от 500
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    The Fan ( преди 14 години )
    Колега относно Американския мениджмънт (като икономист) мога да изразя доста съмнения. А като говорим за отношенията между Форд и Мазда мога само да цитирам едно управленско решение което Форд взаимстват от Мазда след като се запознават с тяхната практика за разплащане с клиентите и доставчиците- Оказало се е че във Форд в този отдел работят 500 човека- срещи само 5 в Мазда.След като са проучили и са се поучили от опита на Мазда намаляват броя на работниците в отдела до 125. Реинжинеринг просто.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    !!! ( преди 14 години )
    Исках да напиша Хонда,ама се получи Нонда :),извинявам се !
  • #14
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Филип ( преди 14 години )
    До АНОНИМЕН: МАЗДА в момента е на 100% японска компания. Ако не си запознат те се изкупиха преди около 2 години. ФОРД никога не е притежавал МАЗДА, а имаше само 35% от нея. Японската философия на производство е "правим си всичко сами", ето защо МАЗДА все още нямат автоматична скоростна кутия на дизеловите двигатели, въпреки че можеха да вземат директно автоматичната кутия от ФОРД без да разработват собствена.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Нито Мазда е ощетена от Форд, нито обратното. За пример нека вземем два автомобила на една платформа - Мазда 2 и Фиеста mk 6/6.5. И двата са сред челниците по надеждност и на първите места в класа си. Поне според TuV. Аз мога да потвърдя половината от това, понеже 5 години карах Фиеста.Останалото е злоба, изсипвана тук.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    !!! ( преди 14 години )
    Няма как да се сравняват Мазда MX 5 и Нонда S 2000,в различен клас са,но и двете са перфектни коли...
  • #11
    29 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    От всички азиатки Мазда си остава най-класната марка особенно що се отнася за дизайн :) Стилът и е азиатски но има някаква индивидуалност и финес! Замен Мазда е еталонът на азиатското автомобилостроене :)
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    За да има ефект е необходимо отдел R&D да поработи доста годинки. Всички тези неща са започнати и свършени в голямата си част когато Форд управляваше Мазда и притежаваше около половината от акциите
  • #9
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Мазда се развива добре благодарение на наученото от Форд. Добра комбинация - американски мениндмънт с японска прецизност, американски идеи с японско приложение. Връзката Мазда-Форд е пример как две компании си помагат взаимно без едната да изяде другата. И двете сега са по-силни и още са заедно. Мазда изкупи по-голямата част от акциите си, но Форд държи още 3% и сътрудничеството продължава. Олекотяването и новите двигатели са част от стратегията за икономичност на Мазда приета преди години.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Lexus Is200 ( преди 14 години )
    Eto che i drug ti go kaza dokato pisheh komentara
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Lexus Is 200 ( преди 14 години )
    Imat be brato - Honda S200(makar 4e e malko po-golyama na razmeri.Ei Paco Zmeya - sato tupotii pishesh naposleduk.Cellica-ta bila v edin klas sus MX-5 .hahahha. MR2 e v edin klas.