Премиерата беше на 23 юни, по време на презентацията на европейският изследователски проект а HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport — или Високоавтоматизирани автомобили за интелигентен транспорт).
Демонстрацията на новата система е била направена от Юрген Леохолд, изпълнителен директор на изследователския център на групата VW.

Новата система е наречена Temporary Auto Pilot, (или временен авто пилот, TAP), като може самостоятелно да управлява автомобила при движение по автомагистрали със скорост до 130 км/час.
Според Леохолд, новата система е свързващо звено между днес разработваните спомагателни електронни системи и напълно автоматизираното управление на колата, включваща адаптиращ се cruise control и система следяща за движението в лентата на пътя.
Автопилотът получава информация от голямо количество сензори и датчици, включително ултразвукови радари, видеокамери, лазерни скенери и др. Според създателите на ТАР, системата спазва безопасното отстояние от предния автомобил, поддържа зададената скорост и самостоятелно намалява при приближаването на завой.
Системата държи колата постоянно в средата на пътната лента. Електрониката различава пътните значи за ограничение на скоростта и забрана за изпреварване. Автоматът сам спира автомобила и възобновява движението му при задръствания.
Проектът HAVEit позволява автомобилът да се придвижва изцяло автоматично. В него участват 17 партньорски фирми, включително Continental, Volvo, Volkswagen, Haldex Brake Products AB, Аерокосмическият център на Германия и др.


0