Изследването е на J.D. Power and Associates и засяга собствениците на автомобили в Германия. Volvo е едва втората европейска марка изкачила се на първо място по този показател от 2002 година насам.

Изследвани са собствениците на автомобили на възраст 2 години, като Volvo получава 841 от максимално възможни 1000 точки. Шведската марка беше седма в подреждането през миналата година.
Всяка марка е оценявана по четири показателя: стил на колата и въздействие върху околните, качество на изработка и надеждност на автомобила, цена на издръжка и сервизно обслужване.
Mercedes-Benz е на второ място през тази година с 839 точки, като това е с една точка повече от получения резултат през 2010, когато завърши първи в класацията. От японските марки Toyota, Honda и Daihatsu са били номер едно между 2002 и 2009 г.
През тази година челната петица се допълва от Mazda (831), Mini (827) и Honda (824). Изследването е направено между януари и март тази година, като са участвали 17 150 души, които са били интервюирани online в Германия.


3