IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Влизането на Great Wall в България тревожи Dacia?

Съобщението че в България ще се произвежда най-евтиният автомобил в ЕС намери силен отклик в Румъния.

Влизането на Great Wall в България тревожи Dacia?
Според вестник „Адевърул" ако това се случи, ще постави в опасност надмощието на Дачия в тази пазарна ниша. Вече е известно, че първите китайски автомобили ще излязат от завода край Ловеч още до края на тази година. Цената на модела на Great Wall Motors Voleex, който ще се сглобява в България ще започва от 6400 евро.
 
 
Според румънският вестник, ниската цена е основният коз, който прави моделите Дачия предпочитани в Европа. Сега румънският производител рискува да бъде детрониран в това отношение от китайска компания, която ще произвежда коли за ЕС в България, счита „Адевърул".
 
Great Wall Motors от Китай, в партньорство с българския Литекс Моторс, започват като начало производство на три модела, предназначени за европейския пазар още през 2011 г. Моделите, които ще бъдат сглобявани в Ловеч, са Voleex C10, SUV моделът Hover H5 и пикапът Steed.
 
Макар че официално цените им още не са съобщени, според информация от вътрешни източници, те ще бъдат най-ниските в ЕС. С цена от 6 400 евро Voleex C10 ще бъде най-евтината кола, която може да се купи в ЕС, моделът от клас В ще бъде конкурент на Дачия Логан, пише румънският вестник.
 
Производството на китайско-българското партньорство със сигурност ще бъде ориентирано към износ, се казва в информацията на „Адевърул".
 
Румънският производител на автомобили Дачия е собственост на френската група Рено от 1999 г. Според специализирани френски автомобилни издания, румънската марка се класира на осмо място сред най-предпочитаните марки автомобили от французите. Дачия е изпреварила на френския пазар компании като Тойота (девето място), Фолксваген (12-то), Сузуки (22-ро) и Фиат (23-то), пише „Адевърул".
 
 
0 от 500
  • #5
    22 rate up comment 3 rate down comment
    AE95 ( преди 14 години )
    Ако наистина Great Wall Motors са закупили лицензите от Митсубиши и Тойота за техните коли, а Дачия се сглобява от части на Рено, но по-стари като разработка, нормално е румънците да ги е страх.
  • #4
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Abe znam slu4ai pri rqzko spirane na svetofar prednoto staklo na Sandero se e izmaknalo ,a za teq kitaiski evtini lamarini ne mi se misli ,sigurno stopovete i farovete 6te se gubqt po patq,evtino li e bqgai,osobenno 6tom e svarzano sas bezopasnoto i bezavariino 6ofirane ,na 1 mqsto e jivota
  • #3
    38 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    Нали знаете, че много от продажбите на Дачиа са за служебни коли баничарки и тн. Еми като сложат по ниска цена и добра гаранция на Китайските колички , ще се напълни с тях по фирмите - от това се страхуват Дачиа. И нормално ,а след 3-4 години ще са доста напред Great Wall до 10 години ще са като Хюндай... Само може да стискаме палци, че и ние като нация ще намажем ако стане така :) След като бюрокрацията ни прогони другите производители, поне китайците дано не изгоним!
  • #2
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не виждам как с тия коли ще пробият. Имах тази "чест" да вляза в някои от въпросните автомобили на автоизложението. Разхлопани пластмаси на всякъде, а скоросите се сменят като на някой тряктор. Виграции, стъргане. Луда работа :) Ама след десетина годинки съм сигурен, че ще се пооправят и дори ще бият въпросните Дачии.
  • #1
    6 rate up comment 39 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Турските тойоти идват в българия значително по-евтино и в огромни количества за разлика от смешното цехче в ловеч