Над този модел се работи още от 2007 година, преди да се появи на пазара Golf VI. Всички възприемат сега актуалната версия просто като еволюция на предходната. Затова нетърпението с което се чака появата на Golf VII е обяснимо.
Още повече, че новото поколение е разработвано от шефът отговарящ за развойната дейност Хакенберг и от шеф-дизайнерът де Силва.

От техническа гледна точка най-голямата промяна е новата платформа MQB (модулна архитектура за двигател разположен напречно или Modular Querbaukasten). Тя ще даде по-голяма свобода на конструкторите и ще подсигури повече място за пътниците. Тази платформа ще бъде в основата и на модели като Audi A3 и Škoda Octavia III.
От Volkswagen обещават да представят и модерен дизайн, нови технологии и алтернативно задвижване при бъдещия Golf VII. От сега заявяват, че новият Golf ще бъде с най-голямата палитра от предлагани двигатели в своя клас.

Интересно е, че при бъдещия Golf от VW ще предложат три версии на разстояние между осите. Базисното ще бъде 2630 мм, като ще замени сегашната от 2578 мм. Ще бъде при хечбека Golf и модели на негова база.
При седана Jetta и комби Golf Variant междуосието ще бъде 2680 мм, а новият Touran ще разполага с междуосие от 2790 мм, вместо сегашното от 2678 мм.
Повечето двигатели предвидени за новия Golf вече са известни и познати. Това са 1,2 TSI, 1,4 TSI и 2,0 TSI с мощност от 63 до 220 kW. Турбодизеловите двигатели ще включват и 1,6 TDI и 2,0 TDI с мощност от 66 до 125 kW. Ще дочакаме и новия 2,0 BiTDI със 162 kW и максимален въртящ момент 450 Nm. Трансмисиите ще включват механична с 6 степени, DSG и за първи път роботизирана скоростна кутия.

Разбира се ще има и версия 4Motion. През 2013 ще видим и електрическата версия blue-e –motion. За период от две години, от септември 2012, ще бъдат въведени на пазара последователно Golf, Golf Variant, Golf Plus, новия Touran, Sciroccо и Tiguan.
Моделите Jetta и Beetle едва през тази година бяха „преместени” на платформата PQ35, затова ще почакат още за да преминат на MQB.


5