IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

SUV = максимална сигурност

Най-добър рейтинг при трагичните инциденти на пътя регистрират луксозните SUV автомобили.

SUV = максимална сигурност

SUV возилата, които до скоро бяха определяни като опасни, поради склонността им към преобръщане, сега са сред най-сигурните средства за предвижване.

Според проучването на Застрахователния институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS), новите луксозни SUV автомобили, оборудвани с електронни системи за контрол на стабилността и с новите по-издържливи на огъване покриви, гарантират най-добрата безопасност при инцидент.

Изследването е базирано на данните за смъртността на пътя от последните няколко години.

Данните са базирани на един милион регистрирани SUV автомобили и сочат, че през последната година са загинали 28 души зад волана на SUV, докато през 2007 година броят на смъртните случаи е бил повече от двоен - 65.

Именно в този сегмент се наблюдава най-големия спад на смъртните случай при инцидент, посочва IIHS.

За сравнение, при автомобилите броят на загиналите достига 56, а при пикапите - 52 души на милион регистрирани возила.

Най-безопасният сегмент обаче остава този на семейните миниванове. При тях броят на трагичните инциденти остава сравнително малък - 25 души на милион регистрирани возила.

Според експертите на IIHS положителната тенденция при SUV автомобилите се дължи най-вече на електронните системи за контрол на стабилността, системите предотвратящи преобръщане и системите и технологиите пазещи пасажерите при инцидент.

Въпреки това американците не препоръчват този тип автомобили за млади шофьори, особено ако возилата са произведени преди 2007 година.



0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 14 години )
    абе статистиката леко лъже, ако си в камион, според мен е даже по - сигурно, че ще оцелееш. въпроса е обаче какво правят пътниците в другата кола?
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Субаруфен ( преди 14 години )
    Ами хайде да забраним и рейсовете и тировете, че зад тях съвсем нищо не се вижда. Пък в тях ако се блъснеш....
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    VTEC ( преди 14 години )
    Йоско и Стависки съшо са богати и особено улегнали хора. Както и хилядите мутри и мутреси, които карат въпросни луксозни джипове. Написа най-голямата глупост, която съм виждал днес.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Нещо не се вързват нещата с тази статистика.Вярно е че безопасността много зависи от колата,но също и от др.фактори.При луксозните СУВ може да са намалели смъртните случай заради това,че поради кризата вече не се карат от всеки,а само от богати и улегнали хора,които не се правят на рацери.При ВАН-овете същата работа.Никой с тях не се прави на състезател.Та статистиката е вярна,ама не съвсем...
  • #4
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да де, ама колко мутри и мутреси са избили една камара народ докато се чешат и се гримират зад волана на тежкия си SUV. Тези автомобили наистина са опасни, основно за околните. Няма и никаква видимост когато се кара зад тях. Мисля, че е време да се облагат с по-големи данъци, както и всичко над тон и половина. Не може да има сигурност ако с 1.2 тонната си кола се блъднеш в двутонна.
  • #3
    30 rate up comment 2 rate down comment
    sv ( преди 14 години )
    На снимката е може би най-безопасния в своя клас автомобил.Браво на Волво.Преди година точно системата против преобръщане ме спаси от инцидент чиито край можеше да бъде мн.мн. лош.Един голям плюс и благодарност на Волво от мен!!!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 14 години )
    Ми не знам, аз гледам какво има на снимката :D
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    G777 ( преди 14 години )
    INTERESNO G-CLASS KADE E V KLASACIATA