„Спортните коли не трябва да са високотехнологични, супер луксозни или много скъпи, за да са удоволствие за управление и гордост за собственика си”, казват автоексперти по повод изследването показало, че 82.4% от собствениците на Miata имат пълно задоволство от нея..jpg)
Сега към формулата за успешен спортен автомобил се добавя и ниското тегло.
Всъщност инженерите на Mazda MX-5 винаги са се стремили да олекотят максимално своя продукт, а досегашните информации твърдяха, че тази тенденция ще бъде застъпена и в следващото поколение на култовото японско возило.
Казано с други думи, всички очакваме новата Miata да бъде по-лека от настоящата версия, но определено не сме предполагали, че е възможно колата да бъде подложена на диета, сваляща цели 325 килограма от общото и тегло.
Диетата изглежда още по-фрапираща като се има предвид, че това е кабриолет със собствено тегло от само 1155 килограма (за версията с твърд сгъваем таван).
Проста сметка показва, че следващата Mazda MX-5 ще тежи малко над 800 килограма, което според информацията ще бъде постигнато най-вече с използването на по-малък двигател, специална високоякостна стомана и купе с по-малки размери.
Според "високопоставен вътрешен човек", цитиран от InsideLine новата версия на колата ще бъде малко по-тясна и ще използва 1.5 литров SkyActiv двигател с мощност между 125 и 150 к.с. Според него двигателят може да бъде дори и по-малък, но с аналогична мощност и средно потребление на гориво от под пет литра на 100 км.


3