Макар това да бъдат автомобили използващи една и съща платформа, на която двигателят ще бъде монтиран по средата, макар всички те да имат задно предаване и идентично окачване и да използват почти еднаква електросистема, това ще са три различни модела, които ще търсят различни купувачи.

Като начало всеки от тези модели ще има свои индивидуален стил и дизайн. Моделът на Audi ще има високотехнологичния стил на концепцията E-tron Spyder, като в същото време ще показва и как ще изглежда бъдещата генерация на R8.

При Porsche влиянието ще бъде от класическия 550 Spyder, произвеждан през далечната 1953. Според хора от фирмата новият малък роудстер на Porsche ще носи именно обозначението „550”.
Моделът на Volkswagen ще бъде насочен към по-широка публика и ще търси по-високи обеми на продажби от другите два модела. Вече видяхме концепцията BlueSport, която до голяма степен показва как вероятно ще изглежда роудстера на VW.

Интериорите на трите модела ще се различават още повече, като всеки от тях ще бъде с характерните черти за марката си. Таблата при моделите на Audi, Porsche и Volkswagen ще са близки до другите модели на съответната марка, а не до останалите роудстери.
От групата заявяват, че инструменталните табла на всеки от трите роудстера ще имат общо с тези съответно при Q7, Cayenne и Touareg.
В още по-голяма степен разликите между трите роудстера от групата VW ще личат при двигателите. Audi ще бъде с бензиновия турбодвигател с обем 2.5 литра и пет цилиндъра, Porsche ще бъде с новия бензинов турбодвигател с обем 2.0 литра тип „boxer”, който в момента се разработва в изследователския център на фирмата във Вайзах, като ще има различни версии на мощност, а най-силната версия ще бъде с две турбини и ще предлага 380 к.с. Volkswagen планира да използва най-икономичния двигател, като базисен за BlueSport най-вероятно ще бъде 1.4 с мощност 170 к.с.
Естествено всички тези разлики между трите модела, както и традициите при трите марки, ще формират и относително големите разлики в цените на трите роудстера.
Audi ще търси конкурент на BMW Z3, като цената на новия роудстер ще започва от около 30 000 евро, при Porsche новият малък роудстер ще бъде позициониран под по-големия Boxster, а цената се очаква да започва от около 38 000 евро. Моделът на VW ще търси най-масовите продажби, ще конкурира модел като Mazda MX-5, така неговата цена ще започва от около 24 000 евро.


2