За съжаление обаче, именно роторният двигател стана и причина за спиране на този модел. В крайна сметка в Mazda приеха, че не са способни за правят роторен двигател, който може да предлага висока мощност и в същото време нисък разход на гориво, който да отговаря на стриктните изисквания на екологичните норми.

Сега при сътрудничеството си с Toyota, в Mazda се опитват да разберат, дали хибридната технология на партньорите може да се комбинира с роторен двигател и системата да се използва за новото поколение на RX-9.
Източник от Mazda казва пред изданието MotorTrend, че в Mazda вече са решили да представят на пазара заместник на RX-9, но това ще стане след като се появи новото поколение на MX-5.
Според същият източник, в Mazda вече са приели някои решения за бъдещия заместник на RX-9. Вратите няма да бъдат същите, като ще са по-обикновени и практични. Дизайнът ще прави купето доста леко.
Според източникът от Mazda, новите MX-5 и RX-9 ще се правят на една и съща платформа, въпреки че появата на MX-5 ще бъде с около две години по-рано от тази на RX-9.
Все още не е избран двигателят за автомобила, но сега се обмисляло да се приложи хибридната система на Toyota, но с роторен двигател 1.6 Renesis 16X Wankel. Доколко всичко това е вероятно, трудно може да се каже отсега.


3