Според тях, най-успешна е системата използвана от Volvo. Сред най-съвременните системи за безопасност при луксозните автомобили са системите за автоматично спирани на автомобила при поява на препятствие, друго превозно средство или човек.
Ако не е възможно колата да спре напълно, то поне скоростта се редуцира преди да се стигне до сблъсък. Немският автомобилен клуб (ADAC) е тествал тези системи при Audi A7, BMW 5-Series, Infiniti M, Mercedes-Benz CLS, Volkswagen Passat и Volvo V60.

При всички тях, основния принцип на действие е един и същ. Системата „наблюдава” пътната обстановка пред колата и в случай на опасно приближаване към предния автомобил, системата включва спирачките. Това е крайно решение, към което електрониката пристъпва, ако водачът въобще не реагира.
Преди да бъдат активирани спирачките, системата предупреждава, визуално или звуково или по двата начина. Най-добре в теста се представя Volvo V60.
Системата при шведската марка предупреждава най-ясно за евентуалната опасност и най-ефективно намалява скоростта и спира автомобила. Голямото й предимство е, че реагира и на статични препятствия (например спрял автомобил, стена, голям предмет на пътя и др.).
Системите на Audi и Mercedes също така спират добре, като при Mercedes системата се задейства (както е и при Volvo) и от статична преграда, нещо което системата на Audi не умее. При Audi системата предупреждава водача най-убедително. Системата на Volkswagen според теста н ADAC не е спирала много ефективно при скорост над 30 км/час, но все пак е успяла да спре напълно автомобила.
Най-зле е било спирането при BMW и Infiniti, като автомобилите не са успели да спрат напълно. Интересното при японския модел е така наречения „активен педал на газта”, който при опасност пречи на водача да ускорява още повече.


0