IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Победителите в „Най-добър двигател на 2011”

Журито на международния конкурс „Двигател на годината 2011” е съставено от 76 автомобилни журналисти.

Победителите в „Най-добър двигател на 2011”
Те са от 36 страни по света и през тази година определиха за "Най-добър двигател на 2011" TwinAir с обем 875 см3, разработен от Fiat.
 
 
Този двигател спечели и наградите за „Най-добър нов двигател на годината”, „Най-екологичен двигател на 2011” и „Най-добър двигател с обем до 1.0 литър”.
 
Две награди в категория „Най-добър спортен двигател” и „Най-добър двигател с обем над 4.0 литра” завоюва друг агрегат от групата Fiat, този с 8 цилиндъра, обем 4.5 литра и мощност 570 к.с. от Ferrari 458 Italia.
 
В категорията „Най-добър двигател с обем 1.0 до 1.4 литра за втора поредна година победител е агрегатът на Volkswagen с обем 1.4 литра с механичен компресор и турбина.
 
„Най-добър двигател с обем между 1.4 и 1.8 литра” на първо място е съвместният продукт на BMW и PSA Peugeot Citroen, бензиновият турбодвигател с обем 1.6 литра.
 
Двигатели на фирмата BMW са определени за най-добри в три категории – с обем от 1.8 до 2.0 (печели двулитровия дизел на Баварската фирма), в категорията от 2.5 до 3.0 литра (печели трилитровия би-турбо дизел на BMW) и сред двигателите с обем от 3.0 до 4.0 литра, късето печели двигателят с 8 цилиндъра от M3.
 
Победител в категорията за двигатели с обем от 2.5 до 3.0 литра е агрегатът от Audi, който се монтира на TT RS.
 
0 от 500
  • #95
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Роби ( преди 14 години )
    В кой град?
  • #94
    3 rate up comment 3 rate down comment
    robi1971 ( преди 14 години )
    V Germany
  • #93
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Роби Уилиамс ( преди 14 години )
    Кажи къде се намира тоя завод?
  • #92
    7 rate up comment 7 rate down comment
    robi1971 ( преди 14 години )
    vijdal sam zavod WV sasto s solarni paneli na pokrivite
  • #91
    6 rate up comment 1 rate down comment
    СС ( преди 14 години )
    Ами не се смята само колко изхвърля за километър твърди частици,ами и колко саизхвърлени по време на производството на даден агрегат!!! И в тая насока завода на ФЕРАРИ в Маранело е изцяло на ток произведен отнякаква нова технология слънчеви колектори,ако се лъжа ме поправете,така че това единствения завод в света който е независим от Енерго мрежата и запознатите знаят на кой е собственост тоя завод!!!Поздрави.
  • #90
    1 rate up comment 6 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Е чистият бензинов ДВГ да не би да няма стартер и динамо? Те също са електромотори. Просто при хибрида работят много по-интелигентно и изпълняват допълнителни функции.
  • #89
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Как ще му изключиш електромотора ? НА хартия ти е образованието само, а хибридите са супер-ефективни и икономични. При това се продават с високи гаранции. Електромотора не може да го изключиш, батериите винаги се зареждат при всяко спиране или намаляване на скоростта. Хибридната система винаги се поддържа цялостна и ел.моторът винаги участва в задвижването, дори и когато е нужно бързо изпреварване, ел.моторът попомага двигателя и сваля разхода.
  • #88
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ааа твоят ум в ташаците ти ли е, та да сравнява хибридна кола със Ел.Мотор с един чист бензинов ДБГКато изключиш електромотора на този умрял Приус и вземеш да го караш само на бензи ще видисш тогава какъв разход и вредни емисии дав...тия хибриди са икономични и екологични само на хартия...една технология която хвърля прах в очите и няама никаво бъдеще !
  • #87
    4 rate up comment 10 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Много ясно че тия награди са пълен ***. "Най-екологичен двигател на 2011"...Я да видим емисиите:Fiat 500 TwinAir - 95 g/km CO2, 419 mg/km CO, 34 mg/km NOxPrius - 89 g/km CO2, 258 mg/km CO, 6 mg/km NOx. Да не говорим че Приус е 3 пъти по-голяма кола от Фиат 500.
  • #86
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 14 години )
    Момчета,за пъви път Ланча, в непобедимата и непобедена Ланча S4, а после в в Делта и Интеграле успяват да съчетаят в синхрон работата на механичен компресор с турбина! Но едно е състезания с цял екип механници за поддръжка, а друго е сериен автомобил за общо ползване! Този двигател на ФВ е много иновативен което не може да им си отрече, но явно технологиите не са на достатъчно високо ниво за да работи безпроблемно в нормален а-л, но това не омаловажава ентусиазма им и техническия гении!