IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-иновативните автомобилостроители в света

Немците водят, но конкуренцията наваксва бързо.

Най-иновативните автомобилостроители в света

Електрифицирането на автомобила отново разпали състезанието за напредничави технологии, показва изследване на Center of Automotive Management в Бергиш Гладбах, изготвено от професора по автомобилна икономика Шефан Брацел и цитирано от Investor.bg

„Иновационната сила на глобалните концерни се покачва на по-високи стойности както в количествен, така и в качествен аспект“, казва Брацел.

С 634 иновации, сред които и 138 световни открития, изминалата година е била рекордна в това отношение.

20-те най-големи автомобилостроители са похарчили през 2010 г. рекордната стойност от около 50 млрд. евро за научноизследователска и развойна дейност, докато през 2009 г. тези разходи са били около 48,2 млрд. евро.

Преди пет години концерните са инвестирали 44,2 млрд. евро, показват резултатите от изследването.


Вижте кои са най-иновативните автомобилостроители в света

0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 11 rate down comment
    ( преди 14 години )
    E, така не бях се смял отдавна! Номер едно по иновации - Фолксваген. И там си пише, защото щели да внедряват технологията на Волво, освен това след някоя си друга година щели да имат електрически автомобил. В същото време вече няколко фирми имат на пазара електрически автомобили. Или може би тази награда е заради това, че вече Фолксваген минаха от помпа-дюза на комън рейл, последни от всички автомобилни производители. Или им пишат точки за микро технологии - най-малките коли в съответния клас!
  • #14
    5 rate up comment 14 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Е не знам какъв е тоя потъващ кораб дето прави 5 милиарда долара печалба на година при това с включени загуби от 1.36 милиарда покрай земетресение и цунами. Явно само немските професори по автомобилна икономика ги владеят тия умозаключения. Toyota CEO Akio Toyoda announced this afternoon that Toyota finished the fiscal year to March 31, 2011 with a group net profit of 408.1 billion yen ($5 billion), up 95 percent on the year.
  • #13
    15 rate up comment 7 rate down comment
    наблюдател ( преди 14 години )
    toyota - 33 точкиVW - 153 точкибез коментар!
  • #12
    13 rate up comment 8 rate down comment
    до politics of ecst ( преди 14 години )
    до politics of ecstasy (известен също като LEXUS и работещ като платен драскач на Тойота Балканс ЕООД)Тези изречения казват всичко:"Най-големият губещ е японският концерн Toyota. През 2009 г. той бе класиран на второ място след немския си конглокент VW, сега обаче заради акциите за изтегляне на автомобили от пазара и ядрената катастрофа в родината им японците са едва на осмо място"Ако и след това не разбра че тойота е потъващ кораб както ти казах преди 6 месеца не знам кога ще го проумееш..
  • #11
    5 rate up comment 14 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Ами виж пак в същата таблица къде са Фиат - преди ФВ. Колкото до патентите - патенти се правят и за най-безсмислените неща. Иновативност обаче е да разработваш смислени и полезни технологии. А те се характеризират с повишаване на ефективността на автомобилите. Затова тая таблица е толкова важна.
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Посмях се и аз, но на повечето коментари тук xD. А що се отнася до статията, чудя се, къде остана Фиат. Все пак Фиат имат доста разработки, отнасящи се до ДВГ. Но аз се смях на друго - как хора, без ни най-малка идея какви са тия 634 иновации и 138 открития, критикуват? Чул ***, че има класация за CO2 и оп, най - иновативните били най-масовите и евтини автомобили. По тая логика ТАТА ще да е най-яката кола, защото в нея няма много неща, които да замърсяват природата.
  • #9
    9 rate up comment 9 rate down comment
    !?!? ( преди 14 години )
    И добре ги планират нещата: Що се отнася до електромобилите, най-големият европейски автопроизводител ще стартира серийно производство на шлагера си Golf през 2013 г. С едно зареждане се планира колата да измине 150 км. Преди това се очаква в серийно производство да мине и малкият градски Up. 150 км за след 2 години, предполагам, че другите, не толкова иновативни марки ще предлагат коли с пробег около 7-800 км :)
  • #8
    17 rate up comment 2 rate down comment
    !?!? ( преди 14 години )
    Високо ценена от експертите е т. нар. система City-Safety, която с помощта на радар и камера разпознава обекти извън колата и й позволява в случай на опасност да спре сама. Системата всъщност е разработена от Volvo, но VW я предлага вече в модела си от средния сегмент Passat. Добре ги разработват нещата от ФВ :) :) :)
  • #7
    10 rate up comment 14 rate down comment
    vwvwvw ( преди 14 години )
    VW и статистики от гелзенкирхендорф... т.е. манипулацииииии!
  • #6
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Obrut ( преди 14 години )
    Това вярно е голям виц, важното е германците да вярват в собствената си икономика... затова са позволени всякакви небивалици и изопачаване на истината. Иначе, @ili - VW водят в тази класация за последните 15 години само според ведомственото си издание AutoBild, щото дори и в Auto Motor & Sport вече не ги величаят толкова. Явно ги е хванало малко срам все пак...