IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урок по история - BMW 328

"Мощността води до успех само при оптимални настройки на всички параметри".

Урок по история - BMW 328

Произвежданото от 1936 до 1940 година BMW 328 е крайъгълен камък в историята на автомобила и се смята за един от най-добрите спортни автомобили на 30-те години.

При разработката на BMW 328 конструкторите са наблегнали на пъргавината, ускорението, надеждността и ниското тегло. По онова време, когато по състезателните писти са доминирали компресорни болиди, тежащият само 780 килограма роудстър BMW 328 с мощност на серийната модификация само 80 к.с. се превърнал в сензация - декласирал е пращящата от сила компресорна конкуренция още при своя дебют на 14 юни 1936 година на Нюрбургринг.

Успехът на BMW 328 се дължи на комбинацията от конструктивни параметри - последователно олекотена конструкция, идеално разпределение на теглото, аеродинамични линии на каросерията, оптимален двигател и перфектно поведение на пътя благодарение на старателно настроеното окачване.

С това този модел поставя началото на ново разбиране за автомобила, според което мощността води до успех само при оптимални настройки на всички параметри и максимална ефективност, заявяват днешните инженери на марката.

Всички снимки


През първата година от съществуването си BMW 328 се използва само при състезания. През пролетта на 1937 година стартира серийното производство на модела и возилото става достъпно за всеки, който търси роудстър с мощен двигател и перфектно поведение на пътя - максималната скорост на BMW 328 е 155 км/час, което го прави един от най-бързите автомобили по шосетата на онова време.

BMW 328 е произведен в само 464 екземпляра и е сред най-търсените от колекционерите модели.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    vi6 bmv 750 i nqma smisql i v koi vremena
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Стига с тези нисани. Ако щат и да летят все нисан ще си останат. А хората с пари искат премиум марка да карат и не им пука на пистата, че някоя японска талига давала по-добро време.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    cvetan ( преди 14 години )
    kazvam samo v otgovor na gtr i tem podobni .... BRABUS G POWER MTM GEMBALA
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    .................... ( преди 14 години )
    xaxaxa ti si mn pros e
  • #12
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Джейгър Зуър ( преди 14 години )
    Е БМВ нали и те вече само турбини ще слагат. Да разбираме че ще смажат ГТР, така ли?Ха-ха-ха-ха!
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    .................... ( преди 14 години )
    i v dne6no vreme ima edin analog na 328 !!! M3 CSL puk na toq po dolo s GTR-rite deto podobrqvali vremenata na M-kite 6e mu kaja samo edno mahni turbinite i 6e vidim kvo vreme 6e dade velikiq ti GTR imai na predvid 4e dvigatelite na BMW sa atmosferni !!!
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Няма немски автомобил,който да бие японски автомобил в един и същи клас и сходни коне.Дори и с малко повече коне немските коли в повечето случай са губещи на каквато и дисциплина да ги сравним.Не само,че конете са им умрели,а и горят повече.С дъртата ми Хонда 1,6 110 к.с. нито един Голф IV 1,8 125 к.с не можеше да ми се опре.За по малки кубатури и коне изобщо не разговарям.Взех си после една маздичка 3-ка 170 кончета и продължих да наказвам рацерите.
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да ве улекотяват ги некви карбонови покриви за сваляне на центъра на тежеста и т.н. а ефекта спрямо Нисана е никъв."Урок за БМВ- Нисан ГТ-Р 1700кг. 485к.с., На Нюрбургринг мнооого по-добри времена от Леките М-ки с по 507к.с.!"
  • #8
    8 rate up comment 12 rate down comment
    ХХХ ( преди 14 години )
    Урок за БМВ- Нисан ГТ-Р 1700кг. 485к.с., На Нюрбургринг мнооого по-добри времена от Леките М-ки с по 507к.с.!
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 14 години )
    po onova vreme na auto union sastezatelnia avtomobil e bil 375 k.s. i e razvival 300 ,godina po kasno V16 s 525 k.s. ,edin vid ...druga kategoria , no ina4e tova BMW e mnogo krasivo,dylgo vreme mi be6e na desctop-a