Това беше версия на автомобила с двигател V10. Сега от тунинговата фирма са се заели с двигателя V8. След доработката от STaSIS колата е с мощност 540 к.с, което е със 120 повече от стандартната версия на Audi R8 V8 и с 15 к.с. повече от фабричната версия с двигател V10.

Версията на американците е наречена Challenge Extreme Edition, като от STaSIS съобщават, че автомобилътима ново окачване и по-добро поведение на пътя. Мощността е повишена след като е добавен компресор от Eaton / Magnusson TVS 1900, но също така и след поставянето на нова охладителна система и ново програмиране на електронното управление на двигателя. Двигателят е и с повишен до 590 Nm максимален въртящ момент (при стандартната версия е 475 Nm).

От STaSIS са сменили и изпускателната система, като ауспухът е от неръждаема стомана. Колата е приближена до пътя, но запазва фабричната система „Drive Select”. Спирачките са модернизирани, джантите са с размер 20 цола.
Всички промени са повишили собственото тегло на автомобила само с 15 кг. С повишената с 28% мощност, Audi R8 V8 Challenge Extreme Edition ускорява от място до 100 км/час за 3.6 секунди или с 0.8 секунди по-бързо от фабричния модел. Ускорението е по-бързо и от това на фабричната версия с двигател V10, която спринтира до 100 км/час за 3.7 секунди.

