IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Икономичен ли е Lexus CT 200h?

Ще преборят ли японците Audi A3 и BMW 1-Series с модерни технологии?

Икономичен ли е Lexus CT 200h?

Пътувате на борда на компактен премиум автомобил, а уредите показват средно потребление - 6.9 л / 100 км... нищо необичайно..., но когато същите тези уреди, на същия този автомобил покажат 3.9 л /100 км, може да сте сигурни, че този автомобил е Lexus CT 200h.

Този модел на Lexus е специално конструиран за Европа, за да се намеси в играта на BMW и Audi, които от доста време доминират в луксозния компактен сегмент с техните 1-Series и А3.

Двете немски возила предлагат всякакви модификации - икономични, динамични, горещи, във версии купе, хечбек, кабрио и т.н. Избор има и при задвижването, което може да бъде към предните/задните или към четирите колела, както и при трансмисиите.

Японците предлагат една единствена версия на своя CT 200h, но за сметка на това тя е уникална и не се предлага от никой друг в този сегмент.

Системата пълен хибрид дава уникално предимство на CT 200h. Благодарение на нея автомобилът е изключително тих и плавен, и много икономичен.

В градския трафик, CT 200h се движи предимно на електричество, като в салона му е съмнително тихо, а вибрации от двигателя напрактика липсват.

Извън града бензиновия двигател работи почти постоянно, но изолацията на автомобила допуска шум от двигателя само при високи обороти.

За премиум усещането на борда на Lexus CT 200h допринасят и обшитите с кожа елементи (присъстват в стандартното оборудване), изключително добре изглеждащото и удобно табло, материите с високо качество, индиректното осветление на салона (червено или синьо в зависимост от режима), и много други. Дори прозорците се затварят безшумно, намалявайки скоростта си точно преди да достигнат рамката на прозореца.

Шасито също играе водеща роля за комфорта. Колата е с напълно ново окачване, което я държи стабилно на пътя. Окачването не е меко, нито твърдо, а по-скоро стегнато. В завоите колата не се накланя, което позволява по-агресивно шофиране без особен риск. Разпределението на теглото в е идеално съотношение, което безспорно се усеща, особено при рязка смяна на посоката на движение.

С две думи комфортът в Lexus CT 200h е на 100%, и мисията на японците в тази област е изпълнена с отличен.
Външността на Lexus CT 200h също подсказва за премиум качествата му. Тя е солидна, динамична и леко консервативна, но същевременно надменна.

Последният и вероятно най-силен коз на Lexus CT 200h, е потреблението на гориво (и нищожните нива на вредни емисии). Именно разходът на гориво е основното, което тествахме през почивните дни и вероятно главното качество, с което моделът ще привлича клиенти.

Потреблението

Карахме колата четири дни, като изминахме 550 километра.

Първите 164 километра навъртяхме в градския трафик, който за наше съжаление не беше много натоварен, заради почивните дни. Както и да е, според уредите на таблото, автомобилът изразходи точно 4.9 литра гориво на 100 км.

След градския тест напуснахме столицата, отправяйки се към района на град Кюстендил. Маршрутът който избрахме премина през Радомир, Кюстендил и Дупница, и ни върна отново в София. Трасето предлага дълги прави, остри завои и големи наклони.

Уредите показаха разход на гориво от 5.2 литра на 100 км, а разстоянието, което бяхме измини извън града бе 212 км.

Малко преди "Владая" по обичай движението спря, заради трафика от връщащите се столичани. Пъпленето по "Цар Борис", което при CT 200h става на електроенергия, редуцира потреблението до 5.0 л./ 100 км. само за няколко километра.


Тъй като имахме още малко време с колата, решихме да я изкараме на магистралата. Пътувахме до Ихтиман по магистрала "Тракия".

На отиване поддържахме скорост около и над 130 км/час, като преди това бяхме нулирали уреда, който показва потреблението на гориво. На детелината на Ихтиман, уредът показваше 6.9 л. / 100 км.

На връщане карахме по-спокойно със скорост 110 км/час, а потреблението на гориво преди караулката на "Враня" беше само 3.9 л. / 100 км.

След това се отправихме към "Бистрица", за да видим как стоят нещата при по-големи изкачвания. При пристигането ни в центъра на "Бистрица" потреблението бе 5.2 л. / 100 км., но след връщането ни по пътя надолу, то отново закова 5.0 л. / 100 км.

В деня, когато трябваше да върнем колата ни се отвори възможност да я изпитаме в истински натоварен трафик. Това бе първия работен ден след празниците. Пътуването ни включваше централни булеварди, където в час пик рядко се достига скорост от 40 км/час.

Именно в тези условия Lexus CT 200h показа истинските си преимущества. Колата закова разход от 3.9 л. /100 км.

Ако живеете в центъра на голям град и карате главно по натоварени улици не очаквайте разход по-голям от 3.9 литра на 100 км.

И така, Lexus CT 200h е луксозен, икономичен, различен и екологичен. Това което вероятно няма да се хареса на някои, е спокойното шофиране към което приканва колата. Динамика на CT 200h е задоволителна, типична за кола със 136 к.с., но определено не е силната страна на возилото.

Все пак е наличен и спортен режим, който изостря педала на газта, спирачката и волана. Именно този режим ни хареса най-много, като изпитанията извън града правихме именно на режим "Спорт".

Ако търсите тръпката от шофирането Lexus CT 200h определено не е най-добрият избор. Ако обаче искате автомобил съчетаващ безкомпромисен лукс, нисък разход на гориво и изключително комфортен и тих салон, то колата е само една.

Това се доказа и от нас тестващите, които се разделихме на два лагера. Единия изпитател заяви: "Не мога да повярвам, че карам луксозен автомобил, с такова потребление на гориво, и то без да ми се налага да слушам тракане от дизелов двигател", докато заключението на другия бе: "Всичко е на шест - екстериор, интериор, окачване, цена, разход... динамиката обаче не е премиум, просто не е достатъчна".

Lexus CT 200h

Плюсове

- Богато базово оборудване
- Вътрешно пространство
- Икономичен
- Екологичен
- Стабилен
- Комфортен
- Различен
- Безплатна поддръжка за 5 години


Минуси

- Само един задвижващ агрегат
- Една трансмисия
- Задвижване само към предните колела


*Уредът, който показва потреблението на гориво се нулира при всеки тест.

Само времето ще покаже, дали Lexus CT 200h ще допадне на европейските шофьори и ще ги накара да го изберат пред Audi A3 и BMW 1-Series. Нашето мнение е, че именно този модел ще бъде сред най-успешните коли на Lexus в Европа.

Вижте първата част на ревюто ТУК

0 от 500
  • #58
    4 rate up comment 0 rate down comment
    opa ( преди 11 години )
    ami az iskam da kaja samo che audi A3 i bmw 1 ot vutre e dosta durvena s tezi izchisteni tabla i oborotomera i skorostomera na bmw e ot 84 ne e promenen 4 strelki i cifri.zatvarqvaneto na vratite pri nemcite e sqkash sam si kupil kola ot CCCP aide malko useshtane.ako si trugnal na sustezanie po putishtata sig i 320 konq nqma da ti stignat.Kupi si begachka hodi na pistata karai s 200 v pravilnata traektoriq i tva e.Nezabravqite imeto na avtomobila City 200 !!!
  • #57
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    Японското правителство призна, че е държало в тайна поне 5000 измервания и оценки за радиацията, разпространена от АЕЦ "Фукушима-1", предаде ИТАР-ТАСС.Това бе направено, за да не се допусне паника, съобщи днес в Токио пред журналисти Гоши Хошоно от щаба за ликвиридане на последиците от аварията, съветник на премиера Наото Кан.
  • #56
    4 rate up comment 6 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 12 години )
    Реално погледнато ситемата на БМВ наистина регенерира спирачната енергия, но в много по-малка степен. Проблемът обаче е че всички други автомобили го правят по същия начин - зареждат си акумулатора и при спиране, без някой някога да е имал претенцията че "регенерира" спирачна енергия. Това са разликите.
  • #55
    12 rate up comment 5 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 12 години )
    Там е работата че системите на Тойота и на БМВ са много различни. Първо системата на Тойота използва натрупания заряд в батерията за да задвижи автомобила по-късно чрез електромотора (207 Нм, 82 к.с.). БМВ само си зарежда акумулатора, елетромотор няма. Второ генератора и батерията на хибрида са много по-мощни и практически спиране е възможно само с генератор, без да се използват накладките въобще. При БМВ това не е възможно - там спирането си е изцяло с накладки.
  • #54
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    politics of ecstasy, благодаря за забележката, че този Лексус не е плъгин, приемам я не бях съобразил това. Но точно ти ли говориш за регенирарне на спирачната енергия? Преди време обясняваше как това било измислена работа, но тогава ставаше дума за друга кола. Значи като е за БМВ е глупост, като е за Лексус е велика работа!? Единственото с което ме впечатлява тази кола е разходът в града.
  • #53
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    На мен ми допада колата. Да, скъпа е, но пък е малка и компактна с невероятно добър разход! Много хора, които искат луксозна кола, но изпитват затруднения с паркирането и шофирането в малки улички ще го предпочетат! Колкото и да плюете, продажбите ще покажат! Това не е Тойота Корола! Това е LEXUS! Има разлика!
  • #52
    7 rate up comment 7 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 12 години )
    Хайде, поцъкайте минусчета, дано ви олекне :D
  • #51
    9 rate up comment 7 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 12 години )
    Другия многознайко - CT200h не е плъгин хибрид. Заряда на батерията си го произвежда сам чрез регенирарне на спирачната енергия и директно чрез генератор задвижван от ДВГ-то. Аман от разбирачи тука, ей!
  • #50
    10 rate up comment 7 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 12 години )
    Ха-ха и колко емисии се отделят за производството на една 45 кг NiMH батерия дето кара над 300 000 км в Приус? (Доказано е - още първите Приуси от 97-*** си карат с оригиналните). А колко емисии се отделят за производството на обикновените 10 кг оловни акумулатори дето тракащите дизелчета ги сменят през 3-4 години?? А, многознайковци?
  • #49
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам колко *** трябва да си, за да кажеш следното: "немците просто са много назад с технологиите." И то хубао че си ***, ама зщо трябва да се хвалиш с това!? И не че плюем по Лексус, но не сме съгласни да приемаме на доверие твърдението, че видите ли 'щото бил с високи технологии бил икономичен. Да, ама не. Като мерите вредните емисии, слагайте и емисиите, необходими за производството на 1 кВт ел. енергия, защото това се движи с безин+ел.енергия. Сложете и вредните акумулатори и ...