IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов бензинов турбодвигател от Hyundai

В Шанхай, Hyundai представи новия бензинов турбодвигател 1.6 GDI.

Нов бензинов турбодвигател от Hyundai
Този агрегат ще бъде сред най-силните предлагани на пазара с идентичен обем. Вече се знаеше, че корейската фирма работи над турбо версия на новия атмосферен двигатeл с обем 1.6 литра. След като на пазара бяха пуснати Sonata 2.0 Turbo и Kia със същия двигател, беше съобщено и за 1.2 Turbo.
 
 
Сега ще се появи и версия с турбина на четирицилиндровия бензинов двигател с обем 1.6 литра. Официалното потвърждение идва от Hyundai. Новият двигател 1.6 Turbo GDI беше показан като самостоятелен експонат на автомобилния салон в Шанхай в края на миналия месец.
 
От представената информация става ясно, че бензинът се впръсква в горивната камера под високо налягане, което се променя в зависимост от нуждите на двигателя. Газоразпределението е също така променливо (различно време на отваряне и затваряне за всмукателните и за изпускателните клапани), турбината има двукамерна конструкция Twinscroll, като първата работи с изгорелите газове от 1 и 4 цилиндър, а втората с тези от 2 и 3 цилиндър.
 
 
Двигателят предлага най-висока мощност от 153 kW (205 к.с.) при 6000 об/мин. и има максимален въртящ момент от 265 Nm при 1800 об/мин. В същото време максимален въртящ момент от 260 Nm ще бъде на разположение между 1750 и 4500 об/мин.
 
Първият модел на който новият турбодвигател ще бъде монтиран е спортното купе Veloster. Очаква се новият двигател да бъде предлаган при този модел с две версии на мощността - 153 и 128 kW (съответно 205 и 172 к.с.). В Европа новият двигател ще бъде представен най-вероятно и с новите модели от среден клас Hyundai i40 и Kia Magentis, a също и с моделите от ниския среден клас Hyundai i30 и бъдещата Kia Cee’d.
 
0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    reventon ( преди 12 години )
    vsi4ki navlizat v 4as..dano da e i tolkova ikonomi4en,kolkoto sa dobri harakteristikite mu..
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Добре,добре!Останаха малко производители,които сами си произвеждат двигателите и трасмисиите.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Subektiven ( преди 12 години )
    Prav si, no mi haresva kak kazvash "И сега Хюндай/Киа"... teee... ne sa li edno i sushto pochti... na vid...? :D
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    let33 ( преди 12 години )
    както са казали американците колкото по голям двигател толко по добре найстина от малък двигател изкарали коне и нм и ускорява страшно-да ама ако ти се наложи да караш да път с завой при изпреварване ще е много тегава с малкия двигател не е ли над 2.5/v6 не го хвали
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Обективен ( преди 12 години )
    И сега Хюндай/Киа имат много добри двигатели, например 2.0diesel с 184к.с. и 390НМ - равностойно на новия подобен мотор на БМВ.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    az puk ne razbrah samo 1 ot tvoq komentar - "спптребителитеотребителите"...
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Звучат чудесно тези 205 кончета от 1,6 двигател.Нютонметрите и те радват.Ако е надежден и икономичен ще е спптребителитеотребителите.Само едно не разбрах от статията при колко оборота е максималният въртящ момент?При 1750 или при 1800 об/мин?