Този агрегат ще бъде сред най-силните предлагани на пазара с идентичен обем. Вече се знаеше, че корейската фирма работи над турбо версия на новия атмосферен двигатeл с обем 1.6 литра. След като на пазара бяха пуснати Sonata 2.0 Turbo и Kia със същия двигател, беше съобщено и за 1.2 Turbo.
Сега ще се появи и версия с турбина на четирицилиндровия бензинов двигател с обем 1.6 литра. Официалното потвърждение идва от Hyundai. Новият двигател 1.6 Turbo GDI беше показан като самостоятелен експонат на автомобилния салон в Шанхай в края на миналия месец.
От представената информация става ясно, че бензинът се впръсква в горивната камера под високо налягане, което се променя в зависимост от нуждите на двигателя. Газоразпределението е също така променливо (различно време на отваряне и затваряне за всмукателните и за изпускателните клапани), турбината има двукамерна конструкция Twinscroll, като първата работи с изгорелите газове от 1 и 4 цилиндър, а втората с тези от 2 и 3 цилиндър.
Двигателят предлага най-висока мощност от 153 kW (205 к.с.) при 6000 об/мин. и има максимален въртящ момент от 265 Nm при 1800 об/мин. В същото време максимален въртящ момент от 260 Nm ще бъде на разположение между 1750 и 4500 об/мин.
Първият модел на който новият турбодвигател ще бъде монтиран е спортното купе Veloster. Очаква се новият двигател да бъде предлаган при този модел с две версии на мощността - 153 и 128 kW (съответно 205 и 172 к.с.). В Европа новият двигател ще бъде представен най-вероятно и с новите модели от среден клас Hyundai i40 и Kia Magentis, a също и с моделите от ниския среден клас Hyundai i30 и бъдещата Kia Cee’d.