Новото поколение на Impreza ще отдели изцяло „горещите” модификации от стандартния модел, като спортните автомобили ще бъдат напълно самостоятелни модели.
Според изданието Car Advice, това е заявил отговарящият за модела Impreza в Subaru, Акихидо Такеучи.
Според редица експерти, има доста причини Subaru да направи това. Фирмата иска да премахне името Impreza от името на спортните си модели и да придаде статус на уникални спортни модели на WRX и WRX STI, а не те да бъдат просто „горещи” модификации на Impreza.
Наред с това, новият двулитров двигател тип boxer на фирмата, който ще бъде монтиран на четвъртото поколение на Subaru Impreza е само в атмосферен вариант. Според Такеучи, фирмата не планира да пусне версия на този двигател с турбина.
Създаването му е било с цел намаляване на разхода на гориво и повишаване на ефективността, а не високи динамични характеристики. Конструкцията му не е пригодна за монтиране на турбина.
Така остарелият турбодвигател с обем 2.5 литра и мощност 305 к.с., който се монтира на сега актуалната версия на WRX STI от трето поколение, ще остане в гамата на Subaru и засега няма да бъде създаван негов заместник.
Акихидо Такеучи обаче потвърди, че е започнала разработка на изцяло нов турбодвигател, който ще се монтира само на новите спортни модели на фирмата, но отказа да съобщи характеристиките му.
Такеучи също заяви, че в Subaru са започнали да проучват възможността да се появи и хибридна версия на бъдещата Impreza.