IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-новият звездоброец на Renault

Първи впечатления от новото Renault Megane Coupe-Cabriolet.

Най-новият звездоброец на Renault

През изминалия уикенд имахме възможността да изпитаме новият купе-кабриолет на Renault - Megane CC. Карахме колата в сняг и пек, тъй като времето ни предложи метеорологични условия типични както за късната пролет, така и за суровия зимен сезон.

Безспорно на борда на Renault Megane Coupe-Cabriolet, е най-приятно когато времето е слънчево, а твърдият сгъваем таван е прибран в багажното отделение. Тогава автомобилът разкрива своя потенциал напълно.

Французите са успели да увеличат приятното усещане от управлението на кабриолет, като са изтеглили челното стъкло напред (рамката в горния край на предното стъкло е преместена с 6 сантиметра напред), притъпявайки чувството за захлупеност, което е типично за някои представители на откритите модели.

За доброто прекарване на борда на открития автомобил е добавен и малък стъклен дефлектор, който присъства в серийното оборудване на колата. Малкото стъкълце в задната част на кабриолета играе главна роля, като намалява турбуленцията и шума от насрещния вятър в купето, при движение със свален таван.

Въпросния стъклен дефлектор помага до скорост от около 90 км/час, след което задачата му се поема от допълнителния дефлектор с мрежа, който се поставя на задните седалки и ви пази до скорост от около 130 км/час.

Изпробвахме въпросните дефлектори първо в мрачното, снежно време в България... вероятно сме развеселили минувачите, но какво да се прави такава ни е работата.

При температура на въздуха от 9 градуса по Целзий, облачно време, свален таван и скорост 90-110 км/час, в Megane CC може да водите разговор без да се надвиквате. В салона не е шумно, а вятъра може да бъде усетен най-вече от водачи с ръст над 185 см.

Карахме колата със свален таван в хладното време около час, поради няколко причини. Първата е, че ни хареса, а втората - че таванът се сваля/поставя само когато автомобилът е в пълен покой, а на нас не си се спираше.

Решихме да се преобразуваме в купе на първия светофар с брояч, който показваше, че ни остават повече от 21 секунди до "сигнал зелено". Само толкова са необходими за прибирането/изваждането на тавана, което става напълно автоматично с натискането на бутон.

Заради капризите на времето успяхме да докажем, че Megane CC може да се кара като кабриолет дори в студено време. За целта обаче е добре да не превишавате 110-120 км/час и да използвате възможностите на отоплителната система, която за наше съжаление в случая не разполагаше с подгряване на седалките.

Както и да е, въпреки, че кабриото е способно да ви зарадва и в мрачно време, истинското удоволствие от шофирането му е когато слънцето пече. За наша радост в Гърция, за където пътувахме, времето беше коренно различно.

Там усетихме истинските предимства на Megane CC. Красивите гледки около град Кавала щяха да останат скрити, ако пътувахме с нещо различно от кабриолет, а мирисът на море щеше да достигне до нас, след прецизната филтрираща система на климатичната инсталация...

Въпреки, че не ни се искаше, трябваше да се захлупим с тавана, за да проверим как се представя Megane CC, когато играе ролята на купе.

Тъй като кабриолетите с твърд таван са подходящи за всеки сезон, което означава, че се карат по-често като купе, французите са решили да направят тавана на возилото от стъклени панели.

Те са изработени от Karmann® в Германия, заедно с цялата механика и електроника на тавана. Дори когато времето е студено, а таванът е затворен в салона на Megane CC остава слънчево, благодарение на въпросния стъклен таван, който присъства в стандартното оборудване на колата.


Покривът от темперирано стъкло е с филтър за слънчева светлина с коефициент 35, като в задната част е добавен и допълнителен сенник, за тези, които не обичат да се "пекат" докато пътуват.

За да бъде удобен за всекидневно ползване кабриолетът предлага също така багажно отделение с вместимост от 211 литра при свален таван и 417 литра, когато таванът е мястото си, както и обичайните за модела четири места.

Време е да обърнем внимание на останалите достойнства на Megane CC.

Кабриото е преминало през задължителното заздравяване на шасито, което му гарантира аналогично пътно поведение с това на купето Megane. Когато таванът е на място си, колата стои на пътя като купе, за което има заслуга и по-твърдото окачване.

Когато таванът е свален, возилото става малко по-меко и увеличеното със 160 килограма тегло се усеща. И няма как да бъде иначе, тъй като разпределението на масите се променя, когато тежащия 110 килограма таван се прибере отзад, но пък кефът от шофирането на кабриолет определено не е високата скорост.

Като стана дума скорост, е добре да обърнем внимание и на сигурността на Megane CC. При преобръщане защита на пътниците, е осигурена от предпазна клетка, която е оформена от А-колонките на предното стъкло и ролбарите отзад, които се активират с пиропатрон.

Налични са и двустепенни адаптивни въздушни възглавници, странични въздушни възглавници с двойни сензори за страничен удар, които намаляват на половина времето за активиране, подпори на подглавниците, които се прибират във вертикалната облегалка на седалката, за да се осигури максимална защита на врата и гръбначния стълб при удар отзад, АBS с електронно разпределение на спирачното усилие (EBV), електронна система за екстремно спиране (AFU), ESC с контрол над недозавиването (CSV), система, която следи налягането на гумите, и много други.

Автомобилът който тествахме беше оборудван с турбо двигателя 1.4 TCe 130 и 6-степенна механична предавателна кутия. Двигателят доставя 130 к.с. и 190 Нм, като има работен обем от едва 1397 куб.см. Динамиката която доставя е достатъчна за кабриолет от този клас, а средното потребление на гориво в комбиниран цикъл е около 7,3 литра на 100 км.

За разлика от останалите пет модификации на Megane, купе-кабриолетa се произвежда в заводът „Жорж Бес” в Дуе, северна Франция, заедно с моделите Scenic и Grand Scenic.

Продажбите на новото Megane CC в България стартират днес на цени от 49 300 лв с ДДС.

 

0 от 500
  • #28
    11 rate up comment 15 rate down comment
    hundai ( преди 14 години )
    no coment колата даже не ми се и коментира щом е франска
  • #27
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    О боже прости нима французите още допускат недоразумението да правят коли не разбрахали че в друго освен в минетите не ги бива нека си правят парфюмите и кроасаните и да не се излагат повече
  • #26
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    да, аз карам кола с емблема на женски полов орган, също както *** жени с женски полови органи, нали всеки разбирач сравнява колите с жените, не си падам по *** с разцепени кръгли ануси, нито пък по коли с кръгли емблеми.
  • #25
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Едно от нещата, което много ми хареса е това, че е с твърд таван. Това го правят само най-добрите марки наложени на пазара.Но все пак рено нямам как да се сравни с 307cc...
  • #24
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Вие искате ли да карате кола с инициалите на женски полов орган (визирам емблемата).Не мисля, че Renault някога ще могат да завладеят погледите на феновете на Audi, Benz, BMW и т.н. Не бих погарчил 60 000 лв. за тази кола.В пъти по-добро е VW EOS.
  • #23
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Хубава кола,на който и да я дадат от вас без пари ще я вземе,въпреки,че не я харесвате(болшинството от коментиралите),меко казано(а после може и да се хвалите и да я заобичате:))),,,,,това е сигурно!!!!)
  • #22
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Готин покрив и до там :)
  • #21
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Един човек от Перник хванал златна рибка. Тя му казала:- Селянино, моля те, пусни ме, ще ти изпълня три желания, моля те!Перничанинът я пуснал на земята и я стъпкал.- Ти на кой ще викаш селянин, а ?
  • #20
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    , а колите, карани от тъпите селски ***(мерцедес, бмв, ауди, голф(както е по-известна марката фолксваген) са излишно сложни и чупливи батали, продавани само заради едното име
  • #19
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    абе всички сте *** лузъритенякакви деца чули от комплексираните си бащи, че по-здраво от руското и немското няма, че левски или цска са най-добрите футболни отбори в държавицата българия (б-то не случайно е малко), която отгре на всичко с 7те си милиона *** трябва да е най-великата в света...та за последните 600 години някой друг върши работа на предшествениците на тези *** и на самите тях, а те си вървят като коне с капаци и слушат, докато ги ***...еми за мен меганчето е перфектно