Ford Ranger се появи на европейския пазар през 1997 г., а на световните пазари е още от 1991. За това време автомобилът завоюва значителен пазарен дял сред лекотоварните пикапи.

През тази година в Европа пристига изцяло новата генерация на пикапа, а световната премиера на новия Ford Ranger беше през миналата година в Сидни. През март в Женева беше показана най-силната версия на Ranger, наречена Wildtrak.

Автомобилният салон за лекотоварни автомобили в Бирмингам беше отворен от 12 до 14 април. Там беше представена и европейската спецификация на Ranger.

Европейските купувачи на пикапа ще могат да избират между два дизелови двигателя Duratorq TDCi тип common-rail, като и двата ще се комбинират с нова механична трансмисия с 6 степени. Базисен в Европа ще бъде 2.2 Duratorq TDCi с мощност 110 kW (150 k.с.), който има максимален въртящ момент 375 Nm.
Вторият е 3.2 Duratorq TDCi с пет цилиндъра, мощност 147 kW (200 k.с.) и максимален въртящ момент 470 Nm. На версия Wildtrak ще се монтира само по-силния двигател.

Всички версии на Ranger ще имат още в базисното си оборудване челни и странични (от колонка А до колонка С) въздушни възглавници, ABS, ESP, EBD и TCS (Trailer Sway Control). Последната система отговаря за стабилността на автомобила при теглене на ремарке. Колата е и със системата Adaptive Load Control, която оптимизира функционирането на ESP, ABS и TCS при неравномерно разполагане на теглото на товара в пикапа.

Като екстра ще се предлагат и задни асистенти за паркиране и камера следяща пространството зад автомобила.


5