Модернизираният модел 2011 BMW Z4 GT3 е преминал през редица тестове през последните седмици и вече са постигнати търсените ефекти.
.jpg)
Целта е била да се постигне по-добра аеродинамика на автомобила и за се подобри неговата ефективност. Най-голямата разлика между състезателния Z4 GT3 и серийната версия на чиято база е създаден, е в двигателя. Докато серийната версия на BMW Z4 е с двигател имащ 6 цилиндъра (а се говори, че скоро ще видим и четирицилиндров двигател при този модел), състезателният GT3 е с V8 с обем 4.4 литра.

При сегашните промени, инженерите от BMW са подобрили аеродинамиката на състезателната версия BMW Z4 GT3. Наред с това, в състезателния автомобил са въведени някои промени и при електронните системи за управление – по-нова генерация на електронното управление на двигателя (ECU408), нова електронна система за контрол Power400, ново превключване на скоростната кутия (с 6 степени) което вече става с две лостчета.

Тялото на състезателния автомобил има стоманена тръбна конструкция, произвеждана в завода на фирмата в Регенсбург. Части от панелите на каросерията (предния и заден спойлер, капака на двигателя, покрива, калниците и други, са направени от карбон и фибро влакна. Джантите са ковани, имат размер 18 цола.
Предходния модел 2010 BMW Z4 GT3 беше показан през март 2010, като постигна най-големия си успех досега през януари тази година – победа в състезанието 24-те часа на Дубай.
Новият модел 2011 BMW Z4 GT3 вече се продава, като състезателните отбори могат да го купят за 315 500 евро.


5