Това е модел, за който вероятно не сте чували (много). Toyota 2000GT се спряга като първата японска суперкола, предшественик на возила като Celica, Supra, GT-R, 3000 GT, LF-A и много други.
Спортното купе (кабриолет) с две места и задвижване към задните колела се произвежда ръчно в къса серия между 1967 и 1970 година, съвместно с Yamaha. Произведени са само 351 екземпляра, 84 от които с ляв волан.
Едно от тези 84 возила е все още в перфектна форма и се продава в eBay. От обявата става ясно, че колата е "като нова", преминала е през освежаване на интериора, екстериора и двигателя, тъй като не е била карана дълго време, и е имала само един собственик.
Возилото с колекционерска стойност е "най-добрия екземпляр", се твърди в обявата, в чието поле за цена е поставена сумата от $650 000.
Toyota 2000GT използва доработен от Yamaha 2.0-литров атмосферен шестцилиндров DOHC двигател с три двойни карбуратора и мощност 150 к.с.
Няма данни за динамиката на модела, но според продавача, червената линия на оборотомера на първата японска супер кола стои на 7 000 об/мин, което позволява достигането на 110 км/ч на втора предавка, 160 км/ч на трета, и максималните 224 км/час на най-високата пета предавка.