Toyota Motor Corp., PSA/Peugeot-Citroen SA и BMW AG са най-близо до изпълнение на новите изисквания на EU за средните вредни емисии от СО2 на флотилиите си. По-стриктните норми за вредни емисии CO2 влизат в сила от следващата година.

За да бъдат напълно в новите норми, Toyota, PSA и BMW трябва да намалят средните емисии СО2 от своите флотилии със още 7%.
До 2015 всички производители продаващи нови автомобили в Европа, трябва да имат моделен ред със средни вредни емисии от СО2 до 130 г/км.
От JATO са анализирали 21 европейски пазари, като са определили, че средните вредни емисии от продаваните нови автомобили през 2010 са били 140.9 г/км.
Daimler AG, Mazda Motor Corp. и Nissan Motor Co. ще трябва да направят най-много за да намалят емисиите СО2 при совите модели. Ако не постигнат това, следват строги глоби.
За периода от 2012 до 2018 производителите ще трябва да заплащат различни глоби ако не отговарят на новите изисквания. Глобата е 5 евро на произведен автомобил, при който нормата се надхвърля с 1 грам СО2 , за всеки втори грам СО2 глобата е 15 евро на автомобил, 25 евро ако превишението е с три грама и 95 евро на произведен автомобил ако превишението е с 4 или повече грама СО2 на км.
Всеки производител в Европа с над един милион произведени автомобили на година, който не отговаря на нормите, ще бъде глобен с 5 милиона евро за превишение с 1g/km на вредните емисии CO2.
Пред изданието Automotive News Europe, вицепрезидентът на JATO, Гарет Хешън (Gareth Hession) казва, че тези глоби едва ли ще доведат до фалит някой от производителите, но те ще окажат влияние върху цените на техните модели.


0