IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Екстремни зимни тестове за Volvo C30 Electric

Едно от опасенията свързани с електромобилите е поведението на акумулаторите при екстремни зимни условия.

Екстремни зимни тестове за Volvo C30 Electric
Известно е, че акумулаторите са чувствителни към разликата в температурите. Това е причината, Volvo да тества своя нов електромобил C30 Electric в далечния север, зад Арктическия кръг.
 
 
Температури под -20 градуса по Целзий са нещо нормално за тези райони и именно тук инженерите на Volvo искат да се уверят в качествата на своите акумулатори. Модел C30 Electric преминава през 200 различни изпитания. „Трябва да сме сигурни, че автомобилът ще се държи на пътя както искаме, при това във всякакви условия. Северна Швеция е отличното място за подобни тестове”, казва директорът във Volvo, Ленарт Стегланд (Lennart Stegland).
 
 
C30 Electric е оборудван с три специални защитни системи от екстремни климатични условия – една за кабината, една за акумулаторите и една за електромотора. Колата е с отопление за пътниците работещо с био гориво, като за него се монтира специален резервоар побиращ 14.5 литра биоетанол. Това спестява енергия от акумулаторите и увеличава изминаваното разстояние от автомобила след едно зареждане.
 
 
При нормални условия електрическият С30 може да измине с едно зареждане около 150 км. При минус 10 градуса, според Volvo, C30 Electric може да измине 90 км, а при минус 33 градуса 80 км. Колата е с електродвигател с мощност 110 к.с. и литиево-йонни акумулатори, които се зареждат за 8 часа.
 
Максималната скорост на електромобила е ограничена до 130 км/час. От място до 100 км/час ускорява за 10.5 секунди.
0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Stevie B ( преди 14 години )
    Защо?! За да си ходим с тях на село ли? Или да им впрягаме ралото? Има си дръгели 10-та употреба за по 3хил.лева - пръцкай си на воля, само че ИЗВЪН града. И децата вече разбраха че до 2030 ще се пускат в евростолиците само хибриди, а до 2050 само и единствено коли на ток. За големи разстояния - ЕЛЕКТРОМОБИЛИ С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ като Chevrolet Volt и Opel Ampera (не са хибриди, а ел.коли с бордови генератор). А камионите - на водород! Мотовилковият механизъм е твърде изстрадала техника за XX век.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Auto Maniac ( преди 14 години )
    Когато направят всички електромобили с пробег колкото на бензин или дизел тогава бих казал че те са бъдещето на авто индустрията.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 14 години )
    Симпатична е колата.Много ми приличат фаровете на тези от последната Октавия...;-)))
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 14 години )
    do want