Известно е, че акумулаторите са чувствителни към разликата в температурите. Това е причината, Volvo да тества своя нов електромобил C30 Electric в далечния север, зад Арктическия кръг.

Температури под -20 градуса по Целзий са нещо нормално за тези райони и именно тук инженерите на Volvo искат да се уверят в качествата на своите акумулатори. Модел C30 Electric преминава през 200 различни изпитания. „Трябва да сме сигурни, че автомобилът ще се държи на пътя както искаме, при това във всякакви условия. Северна Швеция е отличното място за подобни тестове”, казва директорът във Volvo, Ленарт Стегланд (Lennart Stegland).

C30 Electric е оборудван с три специални защитни системи от екстремни климатични условия – една за кабината, една за акумулаторите и една за електромотора. Колата е с отопление за пътниците работещо с био гориво, като за него се монтира специален резервоар побиращ 14.5 литра биоетанол. Това спестява енергия от акумулаторите и увеличава изминаваното разстояние от автомобила след едно зареждане.

При нормални условия електрическият С30 може да измине с едно зареждане около 150 км. При минус 10 градуса, според Volvo, C30 Electric може да измине 90 км, а при минус 33 градуса 80 км. Колата е с електродвигател с мощност 110 к.с. и литиево-йонни акумулатори, които се зареждат за 8 часа.
Максималната скорост на електромобила е ограничена до 130 км/час. От място до 100 км/час ускорява за 10.5 секунди.


0