Испанската марка „ще подгрее публиката” за първи път през април, на автомобилния салон в Шанхай. Продажбите на китайския пазар ще започнат от началото на следващата година.
Шефът на Seat, Джеймс Мюир заяви, че сега е идеалният момент да се влезе на бурно развиващия се китайски пазар. „Ние сме подходящи за новото поколение на китайските купувачи – млади, държащи на динамичния дизайн, искащи кола, която да изразява тяхната индивидуалност”, казва Мюир.

Първият модел, който Seat ще продава в Китай ще бъде „горещата” версия Cupra на Ibiza, малко след нея ще се появи и „горещи” Leon Cupra.
Голяма част от двата милиона автомобили на VW Group продадени в Китай през миналата година, са произведени в смесените предприятия с китайски фирми (Shanghai Automotive – SAIC и First Auto Works - FAW), докато Мюир разчита на внос на автомобили произведени в завода край Барселона.
Миналата година Seat си върна първото място по продажби в Испания за първи път след 31 години, но перспективите за растеж в Европа са ограничени и от фирмата са наясно, че трябва да търсят пазари извън Стария континент.
Засега Seat продава само в Мексико, където Ibiza върви относително добре. В бъдеще от Seat разчитат да използват Мексико като плацдарм за атака на Централна и Южна Америка.

