IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari изнесе урок по 4х4

Видео презентация на 4RM системата на Ferrari FF.

Ferrari изнесе урок по 4х4

Ferrari изненада всички, когато показа за първи път своя нов модел - FF. Изненада ни с това, че формата на купето му наподобява хечбек, че има V12 двигател, разположен зад предната ос, голям багажник и място в салона за четирима. Най-голямата изненада обаче беше задвижването към четирите колела.

То е революционно за марката, която в цялата си история никога не е конструирала модел с такова задвижване. Ferrari обаче не е каква да е марка, и италианците не могат да си позволят да пуснат на пазара нещо обикновено.

За това те конструират системата 4RM (Ruote Motrici), която е всичко друго, но не и обикновена. 4RM системата за задвижване на четирите колела на Ferrari е с 50% по-лека от подобните системи на конкурентите, най-вече, защото не разполага с централен диференциал и съответния вал, който да предава въртящия момент.

4RM разчита на преден PTU(Power Transfer Unit) диференциал, който е директно свързан с коляновия вал, като задвижва предните колела, чрез два многодискови съединителя. Задния диференциал е свързан с карданен вал с двигателя, като самата скоростната кутия е поставена на задния мост.

Благодарение на всичко това, Ferrari FF може да се похвали с разпределение на масите между предния и задния мост в съотношение 47/53 и предостатъчна сила, която се предава към всяко колело поотделно.

"Системата доставя усещане за автомобил със задно задвижване, типично за всяко Ferrari, но гарантира сигурността и динамиката на 4х4 системите", уточняват от Ferrari.

Всичко това се оцени от публиката, която изкупи модела за година напред, още по време на премиерата му.

Още за Ferrari FF


0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 13 години )
    При цялата тази допълнителна механика отпред как успяха да постигнат по-тежък заден мост - не разбрах.Невероятно усложняване на схемата със съмнително предаване към предницата.Два отделни по-малки мотора със собствени трансмисии за всеки мост по отделно и яка електронна синхронизация между тях щяха да постигнат повече :)))
  • #9
    17 rate up comment 0 rate down comment
    До БМФ ( преди 13 години )
    Те и дебелите тикви от Ф1 се имат за по-спортни с тяхното задно предаване! Спрете с тези критики към задното предаване. Ставате вече смешни. Нима смятате, че разбирате от коли повече от хората които ги правят!? Нима се смятате за такива капацитети, че да давате акъл на Мерцедес-създателя на колите!? Освен всичко допреди месец и Ферари нямаха модел с 4х4. А БМВ си имат Х-драйв, но щом не го слагат на М-ките, значи си имат причини. Смяташ, че не са го обмисляли този вариант ли?
  • #8
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    vsichko e ok, no tova za men si ostava the ugliest ferrari ever buid!
  • #7
    22 rate up comment 6 rate down comment
    БМФ ( преди 13 години )
    Само дебелите тикви от М-поделението на БМВ се имат за по-спортни и от Ферари - с тяхното задно. В това отношение и AMG не отстъпват по глупост - да нямат и един 4Х4 модел, като изкл. джиповете...
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Принципно няма нищо ново, но просто всички тези системи се прилагат на едно място, което е похвално. Дано като цяло се окаже освен практично, и надеждно. При Алфите, примерно, скоростните кутии на задния мост съсдаваха доста проблеми.
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И кои цъка "предната скоростна кутия" ? :)
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Милен ( преди 13 години )
    Отпред има още една скоростна кутия с две предавки, коята действа при по ниски скорости, когато има достатъчно сцепление, задвижването е само към задните колела.
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От коляновият вал има един редуктор който намаля оборотите и от там през два многодискови съединителя съответно към едното и другото предни колела. Скоростната кутия е само за задните колела - кардана до нея се върти с оборотите на коляновият вал. Тази система се нарича Транзаксъл. Прави се с цел да има по-добро разпределение на масите отпред/отзад
  • #2
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Как от коляновия вал направо към предните колела?! За кво се използува тогава скоростната кутия (която е отзад)?
  • #1
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Интересна е системата 4х4, която предлагат. Може би първата, която задвижва предните колела директно от коляновият вал.Интересно ми е двата съединителя за предните две колела колко време изкарват ???