Ferrari изненада всички, когато показа за първи път своя нов модел - FF. Изненада ни с това, че формата на купето му наподобява хечбек, че има V12 двигател, разположен зад предната ос, голям багажник и място в салона за четирима. Най-голямата изненада обаче беше задвижването към четирите колела.
То е революционно за марката, която в цялата си история никога не е конструирала модел с такова задвижване. Ferrari обаче не е каква да е марка, и италианците не могат да си позволят да пуснат на пазара нещо обикновено.
За това те конструират системата 4RM (Ruote Motrici), която е всичко друго, но не и обикновена. 4RM системата за задвижване на четирите колела на Ferrari е с 50% по-лека от подобните системи на конкурентите, най-вече, защото не разполага с централен диференциал и съответния вал, който да предава въртящия момент.
4RM разчита на преден PTU(Power Transfer Unit) диференциал, който е директно свързан с коляновия вал, като задвижва предните колела, чрез два многодискови съединителя. Задния диференциал е свързан с карданен вал с двигателя, като самата скоростната кутия е поставена на задния мост.
Благодарение на всичко това, Ferrari FF може да се похвали с разпределение на масите между предния и задния мост в съотношение 47/53 и предостатъчна сила, която се предава към всяко колело поотделно.
"Системата доставя усещане за автомобил със задно задвижване, типично за всяко Ferrari, но гарантира сигурността и динамиката на 4х4 системите", уточняват от Ferrari.
Всичко това се оцени от публиката, която изкупи модела за година напред, още по време на премиерата му.
Още за Ferrari FF