Фирмата е основана през далечната 1939, когато Алоис Руф прави сервиз наречен AUTO RUF. През 1975 синът на основателя на RUF свързва фирмата с Porsche и днес това е една от най-известните тунингови фирми за моделите на спортния производител.
Наред с доработки на Porsche, от RUF имат и няколко свои модела. Сред най-известните са CTR 3 с би-турбо двигател с 6 цилиндъра, обем 3.8 литра и мощност 750 к.с., както и електромобила RUF създаден на базата на Porsche 911.

Сега в Женева от RUF представят най-новия си модел Rt 12 R, в чиято основа е актуалното поколение на Porsche 911 Turbo, с двигател с 6 цилиндъра и обем 3.8 литра. Тази версия в серийно изпълнение от Porsche има мощност 368 kW (500 k.с.) при 5000 об/мин и максимален въртящ момент 650 Nm, достъпен от 1950 до 5000 об/мин.
RUF Rt 12 R е също с би-турбо двигател с 6 цилиндъра и обем 3.8 литра. За разлика от своя „донор” от Porsche обаче, има мощност от 537 kW (730 k.с.) при 7000 об/мин и максимален въртящ момент 940 Nm при 3500 об/мин. Стандартна за RUF Rt 12 R е механичната трансмисия с 6 степени и системата 4х4.

Към доста по-високата мощност са приспособени окачването и по-силната спирачна система, която е с керамични дискове с диаметър 380 мм отпред и 350 мм отзад. Джантите са ковани, с размер 19 цола, а гумите са Michelin Pilot Sport Cup с размери 245/35 ZR19 отпред и 325/30 ZR19 отзад.

Наред с техническите разлики на RUF Rt 12 R от Porsche 911 Turbo, има и съществена разлика в дизайна на каросерията. Изцяло нови са предните и задни брони, задните калници, като отворите за въздух са на ново място, над задните колела. Нов е и спойлерът под масивната предна броня, както и спойлерът на капака на двигателя отзад, като и двата са от карбон.
От същия материал е и покрива, както и капака на мотора, това понижава центъра на тежестта на автомобила и го прави по-стабилен.
Купето има собствено тегло от 1495 кг. и може да постигне максимална скорост от 370 км/час. От RUF обявиха цена за новия си Rt 12 R от 270 000 евро.


3