Колата ще има световната си премиера в Женева след по-малко от две седмици. Заснетия прототип показва част от външните белези на новия автомобил.

Забелязва се близост до стила на Reventon, колата има по-ъгловати черти в сравнение с Murcielago. Каросерията на новия Lamborghini V12 е изцяло от карбон и фибровлакна, като тежи само 230 кг. Конструкцията е монокок, тежи едва 147.5 килограма и има степен на усукване - 37 000 Нм. Окачването и изцяло ново, вдъхновено от F1 болидите, от тип който за първи път се използва от Lamborghini.

Двигателят също е изцяло нова разработка – V12 с обем 6.5 литра (както е и при Murcielago), но с по-висока мощност с 59 к.с., достигаща до 691 коня. Повишен е и максималния въртящ момент до 690 Nm. Той ще се комбинира също с нова роботизирана скоростна кутия, която ще се появи също за първи път при новия модел на Lamborghini.
Тя ще работи в три режима - Strada, при който ще може да се използва напълно автоматичен режим на превключване, Sport и екстремния Corsa, при който ще има и контрол на стартиране.

На автомобила ще бъдат монтирани компютърно контролиран диференциал отпред, централен диференциал на базата на Haldex4 и заден диференциал интегриран с блока на двигателя.


2