IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Рали-версия на Hyundai Veloster

Ще бъде на пистата през март тази година.

Рали-версия на Hyundai Veloster

Корейската компания Hyundai представи рали-версия на Veloster, която ще участва в рали-крос сериите от шампионата на САЩ от март до октомври тази година.

Автомобилът с мощност 500 к.с. и задвижване на четирите колела е подготвен от легендата на рали-спорта отвъд океана Rhys Millen, който ще бъде и зад волана му по време на стартовете от сезон 2011.

Возилото ще дебютира на започващия утре автосалон в Чикаго. Hyundai и екипът на Millen подготвят за участие в сериите и втори Veloster, зад чиито волан ще се редуват рали-шампиона Marcus Dodd и световния рекордьор по мотоциклетизъм-фрийстайл Robby Maddison. Предвижда се и конструирането на трети Veloster, който ще стартира в класа с две задвижващи колела в рали-крос шампионата.

Рали версията на Veloster е олекотена допълнително (1204 кг) от специалистите на Millen, чрез отстраняване на уплътненията и лепилото от купето и замяна на част от стоманените панели с аналози, изработени от въглеродни влакна и кевлар. Добавени са задно крило, което осигурява аеродинамичен натиск и вентилационни отвори на предния капак за по-добро охлаждане на двигателя.

Интериорът е оборудван с осемточкова предпазна клетка за подсилване на шасито, а окачването е усъвършенствано с оглед на множеството скокове, които трябва да извършва по рали-крос трасетата.

Стандартният 2,0-литров четирицилиндров двигател на Hyundai е подсилен с турбокомпресор и е свързан с шестстепенна секвенционална скоростна кутия X-Trac. Резултатът е Veloster с мощност 500 к.с. и въртящ момент 816 Нм.

0 от 500
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Sigismund Freud ( преди 14 години )
    Миризма, когато видя поне три пъти подред Хюндай в табличката на WRC, тогава ще плещиш! Сега само можеш да се чешеш по тиквата...WRC=World Rally Citroen
  • #8
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Колата е върха!Форд и Пежо могат само де се почешат по тиквите какво са правили половин век,като корейците за няколко години ги направиха за смях!
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 14 години )
    Нищо впечатляващо. А първите коментирали явно не са чували за Пежо 205 и Форд РС...Два пъти повече конски сили преди половин век. "Браво" на корейците....
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    asddsa ( преди 14 години )
    То не е хич трудно да се постигне подобно нещо, нито са първите нито последните... какво правите евала, такива автомобили не се правят за из пътищата поради простата причина, че двигателите им са със страшно малък ресурс ... "свръх" оборотни и изфорсирани ... Дори за американския и германския стандарт никой не може да си позволи да сменя двигател на всеки 2 месеца.. ама сте ми глупави... тия глави на раменете си дето ги носите само за красота ли са?
  • #4
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Те не само германските, ами нещо и японските ги пратиха на втора позиция! :)
  • #3
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    От 2литра 500 коня, тия сложиха германските коли в ***.
  • #2
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    816 Нм. въртящ момент,майакааааа!Този хюндай кърти и изнася!
  • #1
    15 rate up comment 7 rate down comment
    nerazbirashtiq :D .. ( преди 14 години )
    xhauxh ai sq kajete che e losho ne sma fen no tva e dosta dobro :D