IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подробно за New Small Family (NSF) на група VW

В Братислава вече завършва подготовката за серийното производство на малките нови модели на SEAT, Škoda и VW.

Подробно за New Small Family (NSF) на група VW
Групата Volkswagen иска от 2018 година да стане лидер на световното автомобилостроене и този модел е ключов в усилията на групата. Новите малки модели на няколко от марките в групата ще имат относително ниска цена. В същото време те ще отговарят на най-високите стандарти за безопасност, екологичност и динамика.
 
 
Всички модели ще бъдат създадени на базата на показания още през 2007 на автомобилния салон във Франкфурт микро автомобил Up! Той е с двигател boxer, разположен отзад и със задно предаване. Дължината е 3450 мм, широчината 1630 мм и височина 1500 мм. Разстоянието между осите е 2190 мм. Малко по-късно, в Токио беше показана и удължена версия на този автомобил с пет врати, който е с 230 мм по-голям от първия и се нарича Space up!
 
 
През същата година в Лос Анджелис е показана и изцяло електрическа версия, наречена Space up! blue. Следва двугодишна пауза се появи прототип, който е съвсем близо до серийната версия.
 
Във Франкфурт 2009 се представи Volkswagen E-Up!. На пръв поглед не е много по-различен, но фактически Volkswagen е преработил целия проект. Двигателят е преместен отпред, предаването вече е към предните колела. Това е доста по-евтина версия и във Volkswagen я предпочитат пред задното предаване, въпреки носталгичните сантименти съм него. Както показва името, E-Up! е с електродвигател с мощност 40 kW (за кратко и във върхови моменти мощността стига до 60 kW) като това е достатъчно за автомобил със собствено тегло 1085 кг, още повече, че максималния въртящ момент е 210 Nm.
 
Ускорението от място до 100 км/час е за 11.3 секунди, еластичността от 30 до 50 км/час е 3.5 секунди, а максималната скорост е 135 км/час. Енергията за електромотора идва от литиево-йонни акумулатори с капацитет 18 kWh и тегло 240 кг. Разстоянието между осите не е променено – 2 190 мм, но цялостната дължина е намалена до 3199 мм, широчината е малко по-голяма от тази на предходния прототип – 1641 мм, а височината е 1468 мм.
 
Ако тези размери се бяха запазили и при серийния модел, това би бил най-малкият автомобил предлаган на европейския пазар.
 
 
След това Volkswagen показа и миниатурен MPV на базата на модела, който може да играе ролята на такси в големите европейски градове.
 
 
Във Volkswagen знаят (имат опита с Lupo или Audi A2), че малкият автомобил може да има високи технологии, но това води до високи цени и съответно ниско търсене. Сега трябва да бъде различно. Затова, вместо един модел, групата решава да направи поне четири – с марките на Audi, SEAT, Škodа и Volkswagen.
 
Така в групата започват да говорят за New Small Family, (ново семейство от малки автомобили). Вече се разбра, че серийните модели ще имат още по-голямо разстояние между осите – 2450 мм В крайна сметка дължината ще бъде 3450 мм, широчината 1630 мм, а височината е 1500 мм.
 
 
Първи на пазара ще се появят версиите хечбек. От есента на тази година ще видим версията с три врати, а през 2012 на пазара ще излезе и моделът с пет врати. Най-вероятно през 2013 ще се появи и микро MPV модел. В същата година ще се появят и изцяло електрическите версии на Volkswagen и Audi.
 
През тази година хечбекът с три врати ще се предлага с двигатели с по три цилиндъра – нов бензинов агрегат с обем 1.0 литър и мощност 44 kW и дизел с обем 1.2 литра и мощност 55 kW. Малко по-късно ще се появи и най-силната версия с бензинов двигател с обем 1.0 TFSI и мощност 63 kW. Най-рано през 2012 с моделите от New Small Family (NSF) ще се представи четирицилиндровият 1.2 TSI.
 
Серийното производство на автомобила с марката на VW ще започне към края на лятото. Месец-два след това ще започне производството и на версиите с марките на SEAT и Škoda. Производството ще става в завода на група VW в Братислава, Словакия.
 
Вече се знае, че името от студията Up!, при серийното производство ще отпадне. С марката на VW малкият автомобил ще бъде второ поколение на модела Lupo. За Skoda все още се избира име, което ще е едно от шест предложени - Go, Towny, Tauny, Citico, Citigo или Joystar. За версиите на Seat и Audi също все още се избира име.
0 от 500