fallback

Два нови двигателя при Audi

Audi ще монтира от тази година два нови мощни двигатели на A6 и A7.

Това са нов дизелов би-турбо двигател с 6 цилиндъра и бензинов турбодвигател с 8 цилиндъра, който ще се монтира на най-динамичните версии на редица модели.
 
 
От август месец новата версия на двигателят 3.0 TDI ще се монтира на A6 quattro и A7 Sportback quattro. Новият агрегат с 6 цилиндъра е с мощност 230 kW. За високата мощност помагат двете турбини, защото само с една, най-добрите дизелови двигатели имат мощност от около 200 kW.
 
За разлика от другите двигатели монтирани на A6 и A7, новият би-турбо няма да се комбинира с трансмисията със седем степени, а ще получи направо тази с осем степени. Това е ZF 8HP-55AF, която може да поеме максимален въртящ момент до 700 Nm (при S tronic тази възможност стига до 550 Nm).
 
Би-турбо 3.0 TDI с мощност 230 kW ще има максимален въртящ момент от около 600 Nm. Този нов вариант на 3.0 TDI е най-мощният турбодизел с 6 цилиндъра правен някога. Ще се конкурира с 535d на BMW (220 kW, 600 Nm) и с Jaguar XF 3,0 Diesel S (202 kW, 600 Nm). Засега Mercedes-Benz предлага само турбодизел с 6 цилиндъра имащ една турбина, като при E 350 CDI и CLS 350 CDI мощността е 195 kW, a максималният въртящ момент 620 Nm.
 
 
Вторият нов двигател е с обозначението като 4.0 TFSI. Това е бензинов турбодвигател, който през ноември ще започне да се монтира на S6 quattro и S7 Sportback quattro. Двигателят има мощност 300 kW и максимален въртящ момент 550 Nm. Ще се комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя.
 
При S6 новият двигател ще замени атмосферния 5.2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm). Новият двигател ще се монтира и на флагмана A8 в две версии. Базисната е с мощност 309 kW, като ще заеме мястото между 4.2 V8 FSI (273 kW) и 6.3 W12 FSI (368 kW). Ще се конкурира с BMW 750i (300 kW) и Mercedes S 500 (320 kW), които са с би-турбо и осем цилиндъра.
 
 
На Audi S8 ще се монтира по-силната версия на новия двигател с осем цилиндъра, която е с мощност 381 kW (518 k.с.), като ще се конкурира новия Mercedes S 63 AMG (400 kW) и Jaguar XJ Supersport (375 kW). При S8 новият двигател ще замени досегашния 5.2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm).
 
За първи път в историята на Audi, A8 ще има по-спортна версия на S8, имаща по-мощен двигател от луксозния A8 L W12. Audi A8 с новия двигател с 8 цилиндъра ще се появи на пазара през есента.
 
Тагове:
fallback
  • #5
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    Кой викаше ,че щом крайслер ще вграждат тези скоростни кутии са ***? Сега виждате ли колко всъщност необективно се отнасяте към марките !
  • #4
    Анонимен ( преди 14 години )
    Audi може и да влязат в час.Тази скоростна кутия ZF изобщо не е тяхна,от "групата".Дори не е германска,а американска.И по-добре,най-после разбраха,че не могат да правят скоростни кутии.Мотото им "*** и упорити",не върши работа.Ментетата на "групата" са невероятни ***.Добре е,че са го осъзнали и са поръчали кути от американците.
  • #3
    Драган ( преди 14 години )
    От начало ме впечатли статията,но после прочетох другата,за V8 на Hyundai с директно впръскване.Който е искал го е направил.И 'постижението' на Ауди ми се видя доста рутинно.
  • #2
    Иван ( преди 14 години )
    Страхотно ми звучат и двата двигателя. Би турбо ТДИ с 8 степенна скоростна кутия звучи перфектно. Ех как не мога да си позволя едно А6 с 3.0 би-турбо двигател :( Скапана работа.
  • #1
    reventon ( преди 14 години )
    na hartiq sa dobri,stiga da sa i efektivni
fallback
Последни