fallback

Два нови двигателя при Audi

Audi ще монтира от тази година два нови мощни двигатели на A6 и A7.

Това са нов дизелов би-турбо двигател с 6 цилиндъра и бензинов турбодвигател с 8 цилиндъра, който ще се монтира на най-динамичните версии на редица модели.
 
 
От август месец новата версия на двигателят 3.0 TDI ще се монтира на A6 quattro и A7 Sportback quattro. Новият агрегат с 6 цилиндъра е с мощност 230 kW. За високата мощност помагат двете турбини, защото само с една, най-добрите дизелови двигатели имат мощност от около 200 kW.
 
За разлика от другите двигатели монтирани на A6 и A7, новият би-турбо няма да се комбинира с трансмисията със седем степени, а ще получи направо тази с осем степени. Това е ZF 8HP-55AF, която може да поеме максимален въртящ момент до 700 Nm (при S tronic тази възможност стига до 550 Nm).
 
Би-турбо 3.0 TDI с мощност 230 kW ще има максимален въртящ момент от около 600 Nm. Този нов вариант на 3.0 TDI е най-мощният турбодизел с 6 цилиндъра правен някога. Ще се конкурира с 535d на BMW (220 kW, 600 Nm) и с Jaguar XF 3,0 Diesel S (202 kW, 600 Nm). Засега Mercedes-Benz предлага само турбодизел с 6 цилиндъра имащ една турбина, като при E 350 CDI и CLS 350 CDI мощността е 195 kW, a максималният въртящ момент 620 Nm.
 
 
Вторият нов двигател е с обозначението като 4.0 TFSI. Това е бензинов турбодвигател, който през ноември ще започне да се монтира на S6 quattro и S7 Sportback quattro. Двигателят има мощност 300 kW и максимален въртящ момент 550 Nm. Ще се комбинира с трансмисия имаща седем степени и два съединителя.
 
При S6 новият двигател ще замени атмосферния 5.2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm). Новият двигател ще се монтира и на флагмана A8 в две версии. Базисната е с мощност 309 kW, като ще заеме мястото между 4.2 V8 FSI (273 kW) и 6.3 W12 FSI (368 kW). Ще се конкурира с BMW 750i (300 kW) и Mercedes S 500 (320 kW), които са с би-турбо и осем цилиндъра.
 
 
На Audi S8 ще се монтира по-силната версия на новия двигател с осем цилиндъра, която е с мощност 381 kW (518 k.с.), като ще се конкурира новия Mercedes S 63 AMG (400 kW) и Jaguar XJ Supersport (375 kW). При S8 новият двигател ще замени досегашния 5.2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm).
 
За първи път в историята на Audi, A8 ще има по-спортна версия на S8, имаща по-мощен двигател от луксозния A8 L W12. Audi A8 с новия двигател с 8 цилиндъра ще се появи на пазара през есента.
 
Тагове:
fallback
  • #35
    trex ( преди 14 години )
    Тия направиха *** лимозината, другите доста трябва да побачкат докато задминат новото А8.
  • #34
    Slav78 ( преди 14 години )
    Трилитровия мотор на Х5 4.0d e около 224 киловата немисля, че 230 са нещо уникално или по-добро. Времето ще покаже кой е по-добър.
  • #33
    бавареца ( преди 14 години )
    е защо оплюхте М-power ? той не е казал че 740д е 4литра. само каза че е по мощен от това което прави ауди. то може и така да стане докато ауди са готови с техния.
  • #32
    no name ( преди 14 години )
    За всичките бастуни, които пишат, че BMW са нямали и нямат двигател над 3.0 литра дизел - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M67 .Проверете първо в чичко гугъл преди да пишете!!!
  • #31
    nerazbirashtiq :D .. ( преди 14 години )
    momcheta i dvamata ste prosti edno i s1shto neshto si obeesnqqte :D
  • #30
    A3 ( преди 14 години )
    BMW V MOMENTA NQMA DIZEL PO-GOLQM OT 3000 KUBIKA PROST LI SI KWO??????????????????
  • #29
    :) ( преди 14 години )
    АЗ мойто момче BMW 735 е 3500 кубични сантиметра :) EDIT
  • #28
    Фантомас ( преди 14 години )
    И сега какво. да се отказваме от турбото ли? Доколкото ми е известно, много отдавна изчезнаха дизелите без турбини при леките автомобили. За последно Фолксваген се опитаха да минат без търбо при SDI модификациите им, но някой скоро да е чувал за тях?
  • #27
    Турбото ( преди 14 години )
    Едно турбо - един проблем, две трурбота - би-проблем. Е в кратките моменти, когато са здрави и двете турбини, а и скоростната кутия, това ще е страхотна кола.
  • #26
    Фантомас ( преди 14 години )
    Пропуснахте и Ягуар при клиентите на ZF ;)
fallback
Последни