Напълно електрически автомобил и електромобил подпомаган от бензинов двигател са две от основните plug-in возила на пазара в САЩ.
Двете екологични коли стъпиха на пазара в края на месец декември миналата година, което означава, че януари 2011 г. е първия пълен пазарен месец и за двете коли.
Как стоят нещата, склонни ли сме да се откажем от бензина напълно? Очевидно електрическите коли набират популярност с бавни стъпки, поне за сега.
Статистиката показва, че през януари 2011 година Volt е реализирал 321 продажби, а Leaf се е задоволил с едва 87.
Числата набъбват до 647 за Chevrolet Volt и 106 за Nissan Leaf, ако добавим и продажбите през декември, но все пак изглеждат незначителни на фона на северноамериканските продажби на Nissan или Chevrolet, през декември – съотвено 81 228 и 147 960.
Трябва да уточним, че цифрите са пряко свързани с доставките на автомобилите и не следва да се разглеждат като точни или окончателни.
Това не позволява да се излъчи победител, докато производствените линии на General Motors и Nissan за plug-in автомобили не заработят на пълна скорост... все пак изглежда, че за сега GM се справя по-добре от Nissan.
Nissan Leaf използва електродвигател с мощност 109 к.с. и литиево-йонни акумулатори, които подсигуряват след едно зареждане да бъдат изминати на около 160 км. Зареждането от електрическата мрежа трае 8 часа.
Chevrolet Volt може да измине на електроенергия около 60 км. След това в системата се включва бензинов двигател с обем 1.4 литра и мощност 150 к.с., който работи само, за да зарежда литиево-йонните акумулатори по време на движение. С негова помощ Volt може да измине с едно зареждане над 500 км.


2