От фирмата във Щутгарт възнамеряват новият модел да конкурира BMW X1. Колата ще бъде сглобявана на новата платформа MFA (modular front architecture), на която ще се правят и новите поколения на A- и B-Сlass, заедно с ново купе с четири врати, което ще носи обозначението CLC. На новата платформа вероятно ще се прави и нов комби модел, наречен CLT.

Стилът на новия „baby” SUV е създаден в студиото на Mercedes в Зинделфинген (Sindelfingen), Германия. Като цяло бъдещият GLC е взел агресивния и грубоват вид на GLK. В предната част се вижда решетка в стила на най-новите модели на Mercedes, ъгловати фарове, издути арки над колелата, остри линии в профила, а задницата е в стила на хечбек.
Двигателите ще бъдат главно четирицилиндрови, като сред тях ще видим и бензинов турбодвигател с обем 1.8 литра и система за директно впръскване на горивото. Той ще има две версии на мощност – 168 к.с. при GLC200 CGI и 201 к.с. при най-силната версия на модела - GLC250 CGI.
Дизеловите версии (за които се очаква да подсигурят около 60% от продажбите в Европа) ще включват разработения съвместно с Renault двигател с обем 1.6 литра и мощност 120 к.с. при GLC180, както и две версии на агрегата от Mercedes с обем 2.1 литра с мощност 170 к.с. при GLC200 CDI и 204 к.с. при GLC250 CDI.
Всички двигатели стандартно ще се комбинират с механична скоростна кутия с 6 степени, а като екстра ще се предлага и автомат с 6 степени и два съединителя.
Като част от серията Mercedes BlueEfficiency, ще има версии със система за регенериране на енергията използвана от спирачките, електромеханична система за усилване на волана и система stop-start.
Наред с конвенционалните дизелови и бензинови двигатели, новият GLC на Mercedes ще бъде пуснат и в няколко версии с алтернативно гориво, включително с хибридна система от бензинов двигател и електромотор и водороден двигател с горивни клетки.
Колата ще бъде с най-новото поколение на системата 4х4, като ще има възможност за пренасочване на движещ момент освен между предната и задна ос, също и между двете задни колела. Все още не е известно, дали автомобилът ще има и версия със задвижване само на предните колела.
Бъдещият GLC ще има повишен клирънс (около 20 мм по-висок от B-Сlass), за да се повишат off-road способностите на автомобила.


0