През последните 20 месеца, хибридният Prius беше неизменно най-добре продавания автомобил в Япония. Сега тази позиция вече принадлежи на Honda Fit, съобщава японският вестник The Mainichi Daily News.

Без да се броят микро автомобилите от „К” клас, през януари в Страната на изгряващото слънце са продадени 187 154 леки автомобила. Това е с 21.5% повече в сравнение с януари 2010.
Хечбекът Honda Fit през януари са си купили около 15 000 японци, като това е с 10% повече от януари 2010. Toyota Prius са избрали 14 хиляди купувачи (с 40% по-малко в сравнение с януари 2010).
Ниските продажби на Prius се обясняват от експертите с края на държавната програма за субсидиране на екологичните автомобили.
Да напомним, че в средата на 2010, когато програмата все още работеше, за закупуването на Prius се чакаше ред около 6 месеца.
Търсенето на Honda Fit се повиши рязко през октомври, след като се появи и хибридна версия на автомобила. Тази версия се превърна в хит на пазара, защото в момента е хибридът с най-ниска цена за система с бензинов двигател и електромотор.


0