Според хора от фирмата, новият модел ще се конкурира с BMW M5, Mercedes E63 AMG и Jaguar XFR, като ще бъде на пазара през 2012 година.

Сега моделът беше хванат и заснет по време на тестове за първи път. За него се говореше отдавна, като вече е ясно, че това ще бъде четвъртия модел в производствената листа на Maserati. Фирмата сега произвежда спортния Granturismo, открития Grancabrio GT и Quattroporte. Макар новият модел да изглежда доста близък до Quattroporte, това се дължи на използваното „муле”.

Въпреки него обаче личи, че колата има по-къса колесна база, по-малък диаметър на спирачните дискове отпред и по-малко челно стъкло. Наред с това колата е само с един накрайник на ауспуха, докато при по-големия Quattroporte те са два, от двете страни на бронята.

Все още не се знаят детайли за платформата и двигателите на новия модел, но според хора от фирмата, запознати с проекта, те ще бъдат идентични с използваните при заместника на Alfa Romeo 166. Най-вероятно ще се използват и модификации на двигателите V6 и V8, както и автоматичната трансмисия с осем скорости ZF.

Дизайнът на колата е направен във Fiat Centro Stile, под ръководството на шеф дизайнерът на Fiat, Лоренцо Рамацоти, който преди това е работил за Pininfarina.
Сега в Maserati решават къде да бъде произвеждан новия модел. Във фирмения завод в Модена казват, че няма капацитет и това най-вероятно ще стане в завода на Bertone в Торино.
Стана ясно и това, че по-малкият модел на Maserati ще има цена, която няма да надхвърли 55 000 евро.


4