Сега вече става ясно, че по-големи шансове за завръщане има Simca. Концернът PSA иска да направи нещо, което Renault успешно прилага с Daciа. С марката на Simca ще се продават по-евтини модели, като вече се говори, че първият модел на възродената Simca ще бъде Peugeot 408, който сега се продава само на пазара в Китай.
Той ще конкурира сериозно новата генерация на Dacia Logan, която ще се появи скоро, пише немският Auto Bild. Немското издание цитира шефът на PSA Филип Варен (Philipp Varin), който съобщава за бъдещото завръщане на марката.
Simca беше френска марка, която през 1934 е основана от италианеца Анри Теодор Пигози (Henri Théodore Pigozzi). Първоначално са произвеждали по лиценз модели на Fiat във Франция, а собствени модели се правят след Втората световна война.
Един от моделите които още се помнят е Simca Aronde от 1951 година. Правил се е в много версии на каросерията – седан, купе, кабрио, комби и дори като лекотоварен пикап.
Успешен модел е била и Simca 1000 (на снимката горе), дълга 3800 мм и с бензинов двигател имащ обем 944 см3. Важен модел е и Simca 1100 (на снимката долу).
Това е един от първите автомобили с напречно разположен отпред двигател и скоростна кутия до него.
От края на 50-те дял във фирмата има концерна Chrysler, а през 1970 става собственик на цялата фирма, като Simca тогава става Chrysler France, а след това фирмата се слима с Matra.
През 1979 марката е купена от PSA, като марката става Talbot-Simca. След това обаче, Simca изчезва от името. През 1986 моделът Talbot Horizon е заменен от Peugeot 309, с което Simca и Talbot окончателно изчезват от пазара.
По всичко личи обаче, че в скоро време Simca ще се завърне.