Най-бързият модел в историята на Hyundai пристигна у нас, заедно с корейско държавно отличие за официалния вносител на марката - Индустриал Комерс. Грамотата с подписът на министър-председателя на Република Корея Джънг Ун Чан се връчва за приноса на компанията в развитието на държавната индустрия и насърчаване на търговската дейност между Корея и България.
Да се върнем на по-интересното - мощното, наперено и достъпно спортно возило на Hyundai.
В България, спортистът със задвижване към задните колела и разпределение на масите в съотношение 55/45 (предна / задна ос), пристига с пълно бойно снаряжение - налични са двата CVVT агрегата на Genesis Coupe.
По-малкия е с турбокомпресор, обем 2.0-литра и доставя мощност от 210 к.с. Те са достатъчни за ускорение от място до 100 км/ч. за 8.0 секунди и максимална скорост на движение 222 км/час. Комбинираният разход на гориво е 9.5 литра на 100 км.
По-големият, атмосферен V6 двигател с обем 3.8 литра, доставя 303 к.с. и 361 Нм. С него спортното купе развива 240 км/ч., като ускорява от място до 100 км/ч. за само 6.3 секунди.
Двигателят е RS (Racing Sport) вариант на познатия Lambda V6 агрегат, като се отличава с изцяло алуминиева конструкция и система за изменение на фазите на газоразпределението (CVVT).
Изпускателната система също е оптимизирана, а алуминиевия блок е конструиран така, че да издържа на по-високо напрежение. За всеки цилиндър е осигурена дюза за охлаждане на буталото за редуциране на термичното натоварване, а разпределителните валове са с по-агресивен профил.
Автомобилът се предлага с автоматична ZF трансмисия със шест степени или с ръчна скоростна кутия със същия брой предавки..jpg)
В купето удобствата включват входове за USB/iPod, допълнителни аудиовходове, 5,6-инчов информационен дисплей и аудиоконтрол на волана. Като опция се предлага аудиосистема Infinity с осем говорителя.
Цените за България на най-достъпното купе със задно предаване в Европа, ще станат ясни до броени дни.


5