През 2010 в САЩ са продадени 11 590 274 автомобила, съобщава изданието Automotive News, като се позовава на агенция Autodata.

Първото място по брой на продадени автомобили в САЩ е за концерна General Motors, който е реализирал 2 202 927 автомобила.
Така, четирите марки влизащи сега в GM, са продали над 200 000 коли в повече в сравнение с осемте марки, които влизаха в GM през 2009 г.
На второ място по продажби е групата Ford, която е продала в САЩ малко над 1 900 000 автомобила, което е със 17% повече от реализираните коли през предходната 2009 г. През 2010 Ford има 16,4% пазарен дял в САЩ, докато през 2009 този дял е бил 15%, а година по-рано, през 2008 – 14%.
Трета по продажби през 2010 е Toyota, която е реализирала на американския пазар 1 760 342 автомобила.
Повечето фирми продаващи на пазара в САЩ са постигнали увеличени продажби, с изключение на Toyota, Suzuki, Volvo, Saab и Smart, при които търсенето е спаднало съответно с 1.2, 37.9, 12.1, 37.2 и 59.3%.
Марките които имат най-добра динамика на продажби са от General Motors - Buick, Cadillac и GMC имат ръст на продажбите през миналата година съответно с 51.8, 34.6 и 28.9% в сравнение с 2009 година.
Audi постига малък рекорд през 2010 на американския пазар, като продава за първи път в своята история над 100 000 автомобила.
Концернът Chrysler увеличава продажбите си в САЩ през 2010 със 17%, до 1.1 милиона автомобила.


6