През 2010 година видяхме края на производството на едни от най-култовите немски спортисти. M5 и M6 на BMW и RS6 на Audi вече не се произвеждат, за радост до момента, в който се появят заместниците им. Сега в началото на 2011 година изпращаме още един немски спортист - Mercedes-Benz ML 63 AMG.

Проходимото, натъпкано с конски сили немско возило слиза от поточните линии на компанията, в очакване на своя заместник. Заедно с него от производство слиза и най-мощната дизелова версия на автомобила - ML450 CDI.
Така при избора на ML вече са на разположение само пет модификации - две бензинови и три дизелови. Бензиновите са ML350 с V6 двигател с 272 к.с. и ML500 с V8 двигател с 388 к.с. При дизелите в редиците остават ML300 CDI (V6 190 к.с.), ML350 CDI (V6 224 к.с.) и BlueTec версията с 211 к.с.

За да изпратим подобаващо най-мощният сериен вариант на Mercedes-Benz ML ще изброим част от достойнствата му. Под капака на ML 63 AMG се таи 6.2-литров V8 атмосферен агрегат с 510 к.с. и 630 Нм. Трансмисията е автоматична AMG Speedshift 7G-Tronic, която предава силата на агрегата посредством 4х4 задвижване разпределено в съотношение 40/60 в полза на задните колела.
Ускорението 0-100 км/ч. се извършва за пет секунди, а максималната скорост достига 250 км/ч (електронно ограничена).


1