В същото време обаче, високото търсене на моделите на немските луксозни марки в САЩ и Китай допринася за успешната 2010 година за Audi, BMW и Mercedes-Benz.
„Очакваше се 2010 да бъде трудна година, но силните продажби в Китай и САЩ, заедно с обменния курс на еврото бяха благоприятни”, казва Джон Лоусън (John Lawson), aнализатор в City Investment Research.
.jpg)
Най-печеливш в този процес се оказа Audi, чиито продажби нараснаха с 23.6% за 11 месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата. Ръстът на Mercedes е от 18.6%, а за същия период продажбите на BMW са се повишили с 11.6%., данните са на Autodata Corp.
Данните само за китайския пазар са дори още по-впечатляващи за трите немски фирми производители на луксозни автомобили. На китайският пазар търсенето на „премиум” автомобили се е повишило за 11 месеца с 40%. Девет от всеки десет луксозни автомобили продадени в Китай от януари до ноември тази година са немско производство.
„Ръстът на пазара на луксозни автомобили ще продължи да бъде силен през следващите 5 години, като ще се повишат купувачите желаещи да демонстрират своя социален статус чрез закупуваните автомобили”, считат от J.D. Power в своя най-нов доклад за развитието на автомобилната индустрия, публикуван през декември.


0