Според представителите на Xtrac, смяната на скоростите при тяхната трансмисия, също като при роботизираната с два съединителя, става без да се прекъсне потока на мощност.

Заедно с това обаче, новата трансмисия е по-лека и има по-проста конструкция в сравнение с трансмисията с два съединителя.
Разработката на новата скоростна кутия е отнела около две години на Xtrac.
Новата трансмисия е била представена в началото на този месец на специален симпозиум в Берлин. Кутията на Xtrac предлага технология, при която четна и нечетна скорост могат да бъдат избрани едновременно, но да работи според нуждата само една от тях. Подробна схема за работата й все още не се дава.
Според представителите на фирмата, разработката е напълно готова за серийно използване при мотоциклети, електромобили, автомобили и автобуси.
Първата скоростна кутия с два съединителя се появи преди 7 години при моделите на концерна Volkswagen. При нея се използват два основни вала, всеки със свой съединител. Един от тях управлява четните, друг нечетните предавки.
Първата трансмисия с два съединителя имаше 6 степени и работи само с напречно разположени двигатели при автомобили с предно предаване или при автомобили 4х4 със системата Haldex. Първоначално тя можеше да „поеме” само 350 Nm максимален въртящ момент.
През 2008 се появи и модификация със седем степени. Фирмата Xtrac произвежда скоростни кутии за спортни автомобили участващи във F1, WRC, IndyCar, Touring Car, GRAND-AM и Льо-Ман.


0