Geely искал да построи три нови завода в Китай, за да извлече полза от бума в търсенето, пише "Financial Times" (FT) в днешния си брой. Мениджмънтът от централата в Гьотеборг обаче, предпочитал първо да се направи всеобхватен бизнес план, преди да стартира експанзията, казват източници, запознати с разговорите.
„Хората, които ще носят отговорност няма да одобрят инвестиция, ако няма бизнес план, който да предвижда печалби и добри маржове“, казва неназован източник от шведската компания. От Volvo отказват да коментират информацията на вестника, свързана с голямото търсене. Говорител на Geely потвърждава обаче, че китайският бизнес на Volvo предстои да се изгражда. Затова е необходим план, който да отговоря на въпроси, свързани с финансирането и с това, кои точно модели на Volvo са най-подходящи за китайския пазар.
В настоящия момент Volvo е много малък играч на растящия китайски пазар като тази година (2010) продажбите ще са в размер на около 30 000 екземпляра.
Противопоставянето, според анализаторите, маркира първия сериозен тест за досега най-голямото придобиване от китайски производител. По време на преговорите за придобиване обаче, е договорена „Независимост“ за мениджмънта на шведската компания, воден от доскорошния шеф на VW Северна Америка Щефан Якоби.


2