IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo и Geely спорят за експанзията в Китай

Шведският производител Volvo не е съгласен, според някои публикации, с плановете на новия собственик за експанзия на китайския пазар.

Volvo и Geely спорят за експанзията в Китай


Geely искал да построи три нови завода в Китай, за да извлече полза от бума в търсенето, пише "Financial Times" (FT) в днешния си брой. Мениджмънтът от централата в Гьотеборг обаче, предпочитал първо да се направи всеобхватен бизнес план, преди да стартира експанзията, казват източници, запознати с разговорите.


Хората, които ще носят отговорност няма да одобрят инвестиция, ако няма бизнес план, който да предвижда печалби и добри маржове“, казва неназован източник от шведската компания. От Volvo отказват да коментират информацията на вестника, свързана с голямото търсене. Говорител на Geely потвърждава обаче, че китайският бизнес на Volvo предстои да се изгражда. Затова е необходим план, който да отговоря на въпроси, свързани с финансирането и с това, кои точно модели на Volvo са най-подходящи за китайския пазар.

В настоящия момент Volvo е много малък играч на растящия китайски пазар като тази година (2010) продажбите ще са в размер на около 30 000 екземпляра.


Противопоставянето, според анализаторите, маркира първия сериозен тест за досега най-голямото придобиване от китайски производител. По време на преговорите за придобиване обаче, е договорена „Независимост“ за мениджмънта на шведската компания, воден от доскорошния шеф на VW Северна Америка Щефан Якоби.

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Добре че поне СААБ не го купиха китайци, иначе и на тях щеше да им се разкатае фамилията.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Нищо няма да направят тия китайци. Освен коли за собствено производство за друго нищо не стават.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    На мен ми замирисва на раздяла и последващ фалит на Волво. Чудя се, защо когато Форд бяха собственици, нямаше такива спорове? Жалко, че Форд жертваха Волво, а преди това Ягуар и Роувър. Ако за Ягуар бе нормално, за останалите двама не.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    thebrainless ( преди 15 години )
    Ситуацията започва да прилича на тази при ROVER едно време
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Прочетете статията. От мениджмънта в Швеция говорят, че е необходим сериозен стратегически бизнес план, а той /китаеца/ искал експанзия - просто ей така.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Tezi dokato se razberat kakwo da prawqt ...и съвсем ще забравим за Волво. Всеки ден с разлина концепция за марката. Би трябвало тези неща да са ясни още преди закупуването , а не дасе решават и то публично след това. принципно харесвах Волво. Малко *** работа тяхното ...