IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Системите за безопасност при новия Mercedes SLK

До официалната премиера на новата генерация на Mercedes SLK трябва още да почакаме още малко.

Системите за безопасност при новия Mercedes SLK
От Mercedes обаче, публикуваха информация за новите системи за безопасност, които ще видим при бъдещия SLK. Още в базисния вариант на SLK ще видим системите Attention Assist и Adaptive Brake. Първата може да предупреди водача за опасност от катастрофа при заспиване, втората включва комбинираното действие на ABS и ASR, задейства самостоятелно спирачките на колата при чакане на светофар или в задръстване, като спестява на водача необходимостта непрекъснато да държи крака си върху спирачния педал.
 
 
Електронната система задейства спирачката веднага след като водачът си свали крака от педала за газ. Помага и при управление на автомобила на мокри повърхности, при рязко спиране, като в този случай включва и аварийните светлини за да предупреди движещите се отзад превозни средства за опасността.
 
Като екстра с новия Mercedes SLK ще се предлага системата Distronic Plus. С нейна помощ се поддържа безопасната дистанция от движещия се отпред автомобил. Сензорната система Pre-Safe Brake разпознава възможността от евентуален челен сблъсък и задейства спирачната система.
 
 
Системата Speed Limit Assist може с помощта на камери на вътрешната страна на челното стъкло да „чете и разпознава” пътните знаци ограничаващи скоростта и да предава информацията на дисплея пред водача.
 
Intelligent Light Systemот своя страна предлага пет функции на фаровете, които се активират в зависимост от конкретните условия на пътя: режими извънградски път и движение по магистрала, завой, функция Active Light и функция с повишен интензитет на фаровете за мъгла.
 
Системата Pre-Safe, която активира коланите за безопасност и въздушните възглавници е допълнена от нови действия – автоматично се включва вътрешното осветление и се отварят страничните прозорци с 50 мм, за да се подсигури достатъчно въздух, а воланът сам се вдига нагоре, за да не нарани гърдите на водача. Въздушните възглавници пред водача и пътника до него са двустепенни и се отварят в различна степен в зависимост от силата на удара.
 
 
Новост е и така наречения headbag, който предпазва главата при удар. Друга въздушна възглавница в облегалката на седалката пази горната част на тялото при страничен удар. Активните възглавници за главата Neck-Pro намаляват възможността за травма на шийните прешлени.
 
Не е забравена и система за предпазване на пешеходци. Когато вече е невъзможно да се избегне удар с пешеходец, капакът на двигателя се вдига сам с 85 мм. Новото трето поколение на купе/роудстера Mercedes SLK ще има световната си премиера през януари 2011 година.
0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    smigul ( преди 15 години )
    Нито една от посочените системи не ти пречи на карането пич. Просто ще те спре от влизане в затвора или от това да се возиш в инвалидна количка цял живот. Като искаш адреналин *** на пистата спри всичките системи и карай. Като умреш поне няма да има други пострадали.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    и с тези системи в крайна сметка кой кара колата?!
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Гошо ( преди 15 години )
    ***, дето се е возил само на магарешка каруца, *** дето няма да види Mercedes и на сън
  • #1
    21 rate up comment 17 rate down comment
    ноу хай ( преди 15 години )
    преди удар с тир системата pro heaven, автоматично сигнализира най-близката морга, запазва място в най-близкото гробище и осъществява спътникова връзка с астралното измерение на седмото небе!