От Mercedes обаче, публикуваха информация за новите системи за безопасност, които ще видим при бъдещия SLK. Още в базисния вариант на SLK ще видим системите Attention Assist и Adaptive Brake. Първата може да предупреди водача за опасност от катастрофа при заспиване, втората включва комбинираното действие на ABS и ASR, задейства самостоятелно спирачките на колата при чакане на светофар или в задръстване, като спестява на водача необходимостта непрекъснато да държи крака си върху спирачния педал.

Електронната система задейства спирачката веднага след като водачът си свали крака от педала за газ. Помага и при управление на автомобила на мокри повърхности, при рязко спиране, като в този случай включва и аварийните светлини за да предупреди движещите се отзад превозни средства за опасността.
Като екстра с новия Mercedes SLK ще се предлага системата Distronic Plus. С нейна помощ се поддържа безопасната дистанция от движещия се отпред автомобил. Сензорната система Pre-Safe Brake разпознава възможността от евентуален челен сблъсък и задейства спирачната система.

Системата Speed Limit Assist може с помощта на камери на вътрешната страна на челното стъкло да „чете и разпознава” пътните знаци ограничаващи скоростта и да предава информацията на дисплея пред водача.
Intelligent Light Systemот своя страна предлага пет функции на фаровете, които се активират в зависимост от конкретните условия на пътя: режими извънградски път и движение по магистрала, завой, функция Active Light и функция с повишен интензитет на фаровете за мъгла.
Системата Pre-Safe, която активира коланите за безопасност и въздушните възглавници е допълнена от нови действия – автоматично се включва вътрешното осветление и се отварят страничните прозорци с 50 мм, за да се подсигури достатъчно въздух, а воланът сам се вдига нагоре, за да не нарани гърдите на водача. Въздушните възглавници пред водача и пътника до него са двустепенни и се отварят в различна степен в зависимост от силата на удара.

Новост е и така наречения headbag, който предпазва главата при удар. Друга въздушна възглавница в облегалката на седалката пази горната част на тялото при страничен удар. Активните възглавници за главата Neck-Pro намаляват възможността за травма на шийните прешлени.
Не е забравена и система за предпазване на пешеходци. Когато вече е невъзможно да се избегне удар с пешеходец, капакът на двигателя се вдига сам с 85 мм. Новото трето поколение на купе/роудстера Mercedes SLK ще има световната си премиера през януари 2011 година.


0