Новото поколение на С1 трябва да се появи през 2012 година, а тези некачествени образи на модела, показват как най-вероятно ще изглежда бъдещият С1.

Според публикация в изданието Autocar, снимките са направени с мобилен телефон и показват, че Citroën планира доста по-нестандартен дизайн за новото покожление на С1. Въпреки това, С1 запазва някои елементи от днешния автомобил.
Новият C1 е станал малко по-голям, като ще заеме част от пространството досега принадлежало на С2. Дължината на новото поколение на С1 ще бъде с около 150 мм по-голяма и ще достига към 3600 мм, като ще се изравни с модел Renault Twingo, считан от PSA Peugeot Citroën за главен конкурент.

Както досега, групата ще прави и мини модел на Peugeot, който ще се бъде обозначен като 108. Двата модела ще се правят заедно сToyota Aygo в чешкия град Колин, където сега се произвежда първото поколение на „тризнаците”. Разликите между трите модела ще бъдат главно в предната и задна част, докато страничните панели на каросерията ще бъдат общи, което ще помогне за по-ниската стойност на разработката.
Според шефът по производството на PSA, Венсан Бесон (Vincent Besson), Citroën ще бъде марката която рискува и навлиза в по-спорни територии в стилово отношение, докато Peugeot ще остава по-консервативната марка.

Двата малки автомобила на групата ще бъдат с нов двигател с 3 цилиндъра, който в атмосферната си версия ще има мощност от 74 к.с. Двигателят ще има версия с обем 1.0 литра и 1.2 литра, като по-големият двигател ще има и вариант с турбина, при който мощността ще е 133 к.с. Той ще се монтира и на новия С3, като ще има вредни емисии от 95 г/км.
Новият двигател ще се прави в завода на PSA в Па-де Кале, където групата инвестира 175 милиона евро за да започне производството на новия трицилиндров двигател. Заводът ще произвежда по 320 000 агрегата на година.


7